Idén februárban eldőlt: Budapesten a Galvani utcánál épülhet meg az Új Duna-híd. Más forgalomcsillapító intézkedésekkel együtt az új híd akár napi 55 ezer autóval csökkenti majd a belvárosi autóforgalmat, feltárja ugyanakkor Budapest rejtett aranytartalékát, Észak-Csepel rozsdazónáját is.
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának február 27-ei ülésén eldőlt, hogy a Galvani utcánál megépülő Új Duna-híd kormányzati terveit a főváros is támogatja. Az Új Duna-híd a Rákóczi hídtól délre, Újbudán épülhet meg, feltárva ezzel Budapest rejtett „aranytartalékát”, az észak-csepeli rozsdaövezeteket, emellett közvetlen összeköttetést biztosít Dél-Buda, Csepel és Dél-Pest között. Belvárosi forgalomcsillapító intézkedésekkel együtt az Új-Duna híd jelentősen csökkentheti a belső kerületek forgalmát: a híd az előzetes modellezések alapján a belvárosi hidakról napi 55 ezer autót szívhat ki, az Üllői út forgalma pedig mintegy 6000 autóval csökkenhet.
Az Új Duna-híd tervezőjét 2018-ban egy nyílt, nemzetközi tervpályázaton választották ki. A tervezés jogát az rotterdami Erasmus-hidat is jegyző UN Studio és a BuroHappold Engineering konzorciumban nyerte el. A híd tervein a holland tervezőiroda jelenleg is dolgozik, a végeredmény pedig egy 2x3 forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, egyedi és elegáns, mégis dinamizmust és erőt sugárzó hídszerkezet lesz.
Az FKT februári ülésén egyértelművé vált: a híd megépítésének a főváros részéről sincs akadálya. A kormány ugyanakkor garanciát adott arra, hogy a pesti oldalon a hídhoz kapcsolódó levezető úthálózat kapcsán a főváros által javasolt alternatívákat is megvizsgálják, és a nyomvonalról kizárólag a helyi lakosok, valamint az érintett önkormányzatok bevonásával születhet döntés – ezek az egyeztetések jelenleg is folyamatban vannak.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) támogatásával jelent meg.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.