November 30-ig lehet kitölteni a Déli Körvasút környezetének fejlesztésével kapcsolatos kérdőívet. A fejlesztésnek köszönhetően a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig tartó kerékpáros-gyalogos zöldfolyosó jöhet létre, és az új biciklis tengellyel kapcsolatban az érintettek véleményét is megkérdezik.
A Déli Körvasút fejlesztésének köszönhetően a főváros déli részén a vonatok a jelenleginél háromszor sűrűbben és több irányból érkezhessenek és haladhassanak tovább. Tízpercenként futnak majd be a szerelvények a budai agglomeráció három régiójából – a tatabányai, a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vonalról – és Pesten is három irányba folytathatják majd útjukat az Élessarok érintésével Pécel, Gyömrő és Kőbánya-Kispest érintésével Ferihegy-Monor felé.
A fejlesztésért felelős Budapest Fejlesztési Központ célja továbbá, hogy a Déli Körvasút kibővítése komplex városi fejlesztésként valósuljon meg.
A vasúti közlekedés fejlesztése mellett annak környezete is teljesen megújul, a Budaörsi úttól a Kopaszi-gátig tartó rendezett, jó minőségű, fásított, parkosított környezetben haladó kerékpáros-gyalogos zöldfolyosó jön létre.
A fejlesztésnek köszönhetően egy új,
a Hamzsabégi úttól a Rákóczi hídig tartó összefüggő kerékpáros főútvonal is létrejöhet, amely csatlakozik a budai felső rakparton futó kerékpárúthoz.
A vasút átépítése során, a keresztirányú kapcsolatok javítása érdekében több helyen új áttöréseket hoznak létre,
ahol gyalog és kerékpárral is át lehet majd kelni a vasút alatt a lakóterületek között.
Az Infoparknál készülő Nádorkert megállónál szintén a vasút alatt lehet majd átkelni és a megállóban kerékpáros tárolókat is kialakítanak majd. A Duna mellett egy másik fontos kerékpáros út is halad: ezt a budai fonódó villamossal együtt vezetik majd át a mainál tágasabb megoldással a vasút alatt, és innen lehet majd tovább haladni biciklivel délre.
A Rákóczi hídon Pestről érkező biciklisek is új lehetőséget kaphatnak: arra, hogy
a Rákóczi híd lehajtója alatti átvezetéssel a vasút mentén új kerékpáros-útvonalon a egyenesen a Fehérvári út és a Bartók Béla út felé folytathassák útjukat és ne csak a jelenlegi nyomvonalon visszakanyarodva, a rakparti kerékpárutat érhessék el.
A Budapest Fejlesztési Központ és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapot indított és a tájépítészeti tervezés megkezdése előtt online kérdőívben kérik az érdekeltek véleményét arról, milyen tartalommal gazdagodjon a Körvasút környezete és milyen legyen pontosan a kerékpáros infrastruktúra.
A Déli Körvasút környezetének rendezésére a közösségi tervezést több lépcsőben zajlik majd. Elsőként a legérzékenyebb, a lakóövezetbe legjobban beépült budai szakasz funkcióinak általános környezetrendezési tervezése indul meg, az ezzel kapcsolatos kérdőív kitöltésére van lehetőség. A második körben már a konkrét, a vasút környezetével összefüggő közösségi tervezési döntésekben lehet majd véleményt alkotni.
A www.delikorvasut.hu honlapon az érintett terület szakaszokra, csomópontokra osztva ismerhető meg. A kitöltők egyenként értékelhetik ezeket, minden egyes területnél részletesen elmondhatják, az adott helyen szóba jöhető fejlesztések, funkciók közül melyiket mennyire támogatják vagy ellenzik. A kitöltésre november 30-ig van lehetőség, és körülbelül húsz percet érdemes rászánni. A közösségi tervezés második körében már a konkrét környezeti tervezési döntésekben mondhatnak majd véleményt a kérdőívet kitöltők.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.