A vasúttársaság speciális síntermékeket és alkatrészeket rendelt.
Vasúti pályafelújítási, karbantartási munkáihoz szükséges speciális síntermékek és alkatrészeik beszerzése írt ki közbeszerzési eljárást a MÁV Zrt. – összesen mintegy 650 db tételről van szó. A pályázatot a gyöngyösi székhelyű VAMAV Kft. nyerte el, amely több mint 70 éve a kitérők, vágányátszelések és egyéb speciális vasúti felépítményi szerkezetek piacvezető gyártója Magyarországon.
Az európai közbeszerzési értesítőben megjelentek szerint a keretmegállapodás nettó 299 487 000 forint keretösszegű, melyből ajánlatkérő 74 871 750 forintra vállal lehívási kötelezettséget. A szerződés azon a napon lép érvénybe, amikor mindkét fél aláírja, és 12 hónapig, vagy - amennyiben ez előbb bekövetkezik - a rendelkezésre álló keretösszeg kimerüléséig hatályos.
A MÁV Zrt.-t nem terheli lehívási kötelezettség a megadott mennyiségek vonatkozásában, mivel a teljes mennyiség az ajánlatkérő tényleges igényének megfelelően az összmennyiségtől eltérhet, figyelemmel a majdani nyertes ajánlati árára is.
A MÁV októberi közleménye szerint jelenleg több vasútvonalon végeznek fejlesztéseket, pályafelújítást és karbantartási munkálatokat. 2023. október 5-én pedig, a Magyar Vasút Konferencián Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közlekedésért felelős államtitkára a tárca nevében új korszakot hirdetett meg a MÁV működésében. Mint mondta: a kormány elé terjesztik a következő tíz évet felölelő vasútfejlesztési koncepciót, melynek célja, hogy újragondolják a magyar mobilitási rendszert és főszerepet kapjon benne a kötött pálya. Hozzátette azt is: ehhez a pénzügyekben is kiszámíthatóságra van szükség, tehát új alapokra kell helyezni a MÁV-Volán csoport finanszírozását és új piaci finanszírozási lábat kell kialakítani a vasút fejlesztéséhez.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
Jövőre a Keleti-programban újabb beruházások jönnek.