Augusztus 1-jére véget ér a város közlekedését az elmúlt időszakban lassító Szent István körúti villamosfejlesztés.
Péntekre befejeződik a Szent István körúti vágányok felújítása, augusztus elejétől ismét teljes vonalon, a dél-budai végállomások és a Széll Kálmán tér között közlekednek a 4-es és 6-os villamosok. A felújítás végeztével a közúti forgalom is helyreáll a Szent István körúton: a buszok, a kerékpárosok és a gépjárművek újra az összes forgalmi sávot használhatják majd – írja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) nemrég kiadott tájékoztatójában.
A nyári hónapokban, a BKV Zrt. beruházásában modern, nagy teherbírású, ún. sínkörülöntéses vágány épült a Jászai Mari tér és a Tátra utca között. A sínek rögzítését Magyarországon egyedülálló módon egyedi automata berendezéssel végezték. A felújított szakaszon az alap megerősítéséhez hozzávetőleg 350 m3 betont használtak, továbbá több mint 100 darab előre gyártott nagypanelt fektettek le.
A BKV Zrt. több szakterületének és a kivitelező összehangolt munkájának köszönhetően a felújítás a munkavégzést nehezítő szélsőséges időjárási körülmények ellenére is határidőre befejeződött - hangsúlyozzák. Kisebb, a nappali villamosközlekedést nem érintő utómunkák – úgymint hézagkiöntés a vágányzónában, kisebb burkolat-helyreállítások, burkolatjelek felfestése – még várhatók a szakaszon.
A modern technológiának köszönhetően megszűnik a korábbi ideiglenes 20 km/órás sebességkorlátozás, halkabbá és gyorsabbá válik a Combino villamosok közlekedése. Ez különösen fontos a világ egyik legforgalmasabb villamosjáratának megbízható, éjjel-nappali működése szempontjából.
Összesen 13 kilométernyi vasúti felsővezeték épült ki; a macsi ipari terminál új irodaépületet kapott.
Teljes kapacitással dolgozik a SWIETELSKY Vasúttechnika acélszerkezetgyártó üzeme: osztrák és német vasúti és ipari projektekhez szállít acélszerkezeti elemeket.