A villamosok tárolásához és telephelyi mozgatásához szükséges átalakítások első ütemét végezte most el a BKV.
Várhatóan 2026 első negyedévétől újabb BKV telephelyen kezdődik meg a korszerű, alacsonypadlós, modern technológiával készült CAF-villamosok tárolása – adta hírül a BKV Zrt. cikkében. December 15-én ugyanis lezárult Angyalföld kocsiszín felkészítésének első fázisa.
A remíz déli részén található hurokvágányokat, valamint egy kapcsolódó egyedi kitérőt cseréltek ki.
Folyamatosan állnak forgalomba a fővárosba érkező CAF-villamosok, ezzel tovább emelkedik a Budapesten közlekedő alacsonypadlós járművek aránya. A modern, korszerű technológiával készült, a telephely által eddig üzemeltetett magaspadlós flottához képest érzékenyebb villamosok tárolásához és telephelyi mozgatásához szükséges átalakítások első ütemét végezte most el a BKV Angyalföld kocsiszínben. Azoknak az egyébként is elhasználódott vágányoknak a cseréje történt meg, amelyek elengedhetetlenül szükségesek a CAF-villamosok éjszakai tárolásához.
A most cserélt szakasz a maga 18 méter sugarával Budapest legkisebb ívű hurokvágánya, amelyhez a síneket a helyszínen hajlította a megfelelő ívre a vállalkozó. Ez egy ritka és nagy precizitást igénylő művelet. A kitérő is helyspecifikus tervekkel készült és egyedi kialakítású hajlással rendelkezik.
Jelenleg összesen 97 darab CAF-villamost üzemeltet a BKV. Ebből 24 darab a 2025 tavaszától folyamatosan forgalomba álló 51 darabos flotta tagja, amelyből várhatóan még plusz 2 új villamos érkezik idén. A járművek karbantartását Budafok és Száva kocsiszínekben végzik, de a Hungária kocsiszínben és Kelenföldön is tárolnak a spanyol villamosokból.
A most elvégzett vágány és kitérő cserének köszönhetően Angyalföldön is elhárultak az alapvető akadályok a tárolás megkezdése elől.
Ahhoz, hogy a teljes körű üzemeltetési, karbantartási munkák is meg tudjanak valósulni Angyalföldön, nagyobb beruházásra van szükség. A projekt közbeszerzési eljárásának megindításáról már döntött a Fővárosi Közgyűlés.
Erről itt találhatnak cikket olvasóink.
A BKV az elmúlt időszakban több olyan felújítást is elvégzett, amely a CAF-villamosok fogadásához elengedhetetlen,
így megújultak az 50-es villamosvonal áramátalakítói és megtörtént a vontatási földkábel és felsővezeték-hálózat részleges felújítása is.
A hűvösvölgyi vonalon pályafelújításokat végeztek, akadálymentesítettek több megállót, megerősítették az áramellátási lég- és földkábel hálózatot és felsővezeték tartó oszlopokat cseréltek.
A BKV eddigi és most elkészült felújításának is elsődleges célja, hogy a főváros villamoshálózatán egyre korszerűbb, az utasigényeket legmagasabb szinten kiszolgáló járművek közlekedhessenek.







A feltételes közbeszerzési eljárásként kiírt projektben a Kimle és Tatabánya alállomásokat érintő munkák a teljes villamos és építészeti infrastruktúrát érintik.
Stabil, teherbíró alap készült a pálya teljes megújításához.