A Market Építő és a Maranello által felújított szolnoki stadion a város Tiszavirág-hídját másolja a kérészszárnyakra emlékeztető lelátóval.
Csaknem négy év munka után átadták az újjáépített szolnoki Tiszaligeti Stadiont. A létesítményben előbb kiépült a centerpálya, a világítás és az eredményjelző, aztán elbontották az épületeket és a lelátókat. Ezután kezdődhetett el az újjáépítés, aminek kivitelezését a Market Építő Zrt. és a szolnoki Maranello Építőipari Kft. végezte el. Előbbi cég a keleti lelátót, utóbbi a nyugati lelátót és a főépületet építette fel.
A beruházás eredményeként az eredetileg 1974-ben épült Tiszaligeti Stadion 3437 embert képes befogadni. A lelátó mindkét oldalon fedett, a tető acélszerkezete hasonlít a szolnoki belvárosban néhány éve átadott Tiszavirág-hídéhoz. A több mint 100 méter hosszú, 80 centiméter átmérőjű, kérészszárnyat idéző acélcsövek több elemben érkeztek a Tiszaligetbe. Az építkezés során 1000 köbméternyi betont öntöttek a helyszínen, az előgyártott betonelemek súlya eléri az 1000, az acélszerkezeteké a 60 tonnát.
A lelátók mellett új klubház is épült, továbbá egy termálkutat és a hozzá kapcsolódó fűtési rendszereket is létesítettek, a fűtést és a világítást zöldenergiával biztosítják.
A komplex program összköltsége több mint 2 milliárd forint volt, amelyből a stadion építése 1,2 milliárd forintot tett ki. Ebből a klub, a Szolnoki MÁV Utánpótlás FC Kft. mintegy 600 millió forintot teremtett elő, a többit a tao-rendszerből biztosították, az állam pedig 400 millió forinttal támogatta a beruházást.
A Tiszaligeti Stadion felújítása nem csupán a Szolnoki MÁV FC felnőtt labdarúgóit érintette, a klubban focizó mintegy 850 gyerek is használni fogja a centerpályát a műfüves pályák mellett.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.