A főváros és Esztergom között 51 kilométeren villamosítják a vasútvonalat, a 33 milliárdos beruházás számos további fejlesztést tartalmaz.
A Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium – az MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt. és TRSZ Kft. részvételével – megkezdte a Rákosrendező-Esztergom vasútvonal villamosítását.
Az oszlopok már évek óta várják a vezetékeket
A pályát egy tavaly augusztusban zárult projektben korszerűsítették, emellett a leendő villamosvezetékek tartóoszlopait is már korábban, a pályaépítéssel egy időben felállították.
A projektet indító szerdai sajtóeseményen Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, a villamosítást megelőző korszerűsítésnek köszönhetően az utasforgalom mintegy 30 százalékkal nőtt. Hozzátette, az ürömi körforgalom átadásával és az új nyomvonalon kiépült elkerülő út megnyitásával csökkent a Pilisvörösvár, illetve Esztergom felé kivezető 10-es úton a reggeli és délutáni torlódás.
65 év után megvalósul a terv
Mosóczi László, az NFM államtitkára felolvasott egy 1950-es újságcikket az esztergomi vonal villamosításának 1951-es tervezett átadásáról. Hangsúlyozta, hogy a most induló beruházás 2018 végére valóban elkészül.
A politikus azt is jelezte, Brüsszelben a napokban döntöttek a Hatvanra és Pusztaszabolcsra vezető Budapesti elővárosi vonalak felújításának támogatásáról.
Új vágány épül Angyalföld és Újpest között
A magyar és uniós forrásokból megvalósuló, mintegy 33 milliárd forintos beruházás során 51 kilométer hosszúságú vonalat villamosítanak a legkorszerűbb technikák alkalmazásával, ehhez két villamos alállomást alakítanak ki, Óbudán pedig karbantartó bázist építenek.
Szintén a fejlesztés részeként Angyalföld és Újpest között új második vágány épül,
A villamosítás, az ütemes menetrend és a korszerű Flirt motorvonatok forgalomba állításával várhatóan további 10 perccel csökkenhet a szakaszon a menetidő.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.