A Marótvölgyi-csatorna helyreállításával teljessé válik a Kis-Balaton Vízvédelmi Rendszere.
Országos Vízügyi Főigazgatóság kiírta a Marótvölgyi-öblözet rendezését célzó közbeszerzést. A Balaton dél-nyugati térségénél, a Kis-Balaton mellett megvalósuló projektet az indokolja, hogy a Marótvölgyi-csatorna környékén az ár- és belvíz veszélyezteti a Budapest-Nagykanizsa vasútvonalat, illetve az M7-es autópálya töltését és a 7. számú főutat.
Négy települést érint közvetlenül a beruházás
A gondot az okozza, hogy a medrek vízszállító képessége, kiépítettsége nem megfelelő, ezért a szivattyúzások általában nagyon hosszú ideig tartanak, és az esetleges kártalanításokkal együtt jelentős költségeket emésztenek fel. A cél a Marótvölgyi-csatorna megfelelő vízszállítási képességének helyreállítása.
A kiírás szerint az építési beruházás célja emellett a Kis-Balaton Vízvédelmi Rendszer teljessé tétele, a még hiányzó Marótvölgyi Déli Belvízrendszer megvalósításával. A Főnyed, Sávoly, Somogysámson és Somogyzsitfa települések külterületén megvalósuló beruházásban szivattyúállások, vízbevezető műtárgyak, híd, csatornák és a hozzájuk kapcsolódó kisműtárgyak, földművek épülnek meg. A projektben többek közt megvalósul a főnyedi szivattyútelep rekonstrukciója és a Marótvölgyi-csatorna kotrása is, valamint csatorna és töltésépítés mintegy 6 kilométeren.
Részprojektek kizárva
A mostani kiírás a tervezői és kivitelezői feladatok ellátására egyaránt szól. A részajánlat tételét kizárták a közbeszerzésben a beszerzés tárgyának jellege miatt: a feladatok ugyanis egymásra épülnek, nem elválaszthatóak, emellett a projekt is drágulna a részekre bontással.
A ZÁÉV Zrt. és a Magyar Építő Zrt. kivitelezésében több szempontból is különleges épület jött létre.
Az Érd és Tárnok határán lévő közúton a Strabag csoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. alakít ki háromágú körforgalmat.