Többmilliárdos beruházásokkal folytatódik a főváros egyik legfontosabb zöldterületének fejlesztése.
A budapesti Normafa tavalyi első felújítás szakasza után újabb fejlesztésekről döntött a kormány. A Magyar Közlöny a Normafa Park történelmi sportterület megvalósításához szükséges kormányhatározatról számol be.
A főváros Budai-hegységbe nyúló területével kapcsolatban a következő főbb célokat fogalmazza meg a határozat:
A döntés értelmében a belügyminiszter 950 milliós állami támogatást nyújt a projektre a XII. kerületi önkormányzatnak (Hegyvidék) előfinanszírozás keretében.
Hild József reformkori épületei újulnak meg
A kormányhatározat ugyanakkor elrendeli, hogy a nemzetgazdasági miniszter az alábbi összegeket biztosítsa a következő célokra.
Tavaly a János-hegyi kilátó felé vezető út újult meg
A Margitsziget után második leglátogatottabb közparkként szolgáló Normafa felújításának első üteme tavaly novemberben zárult le. Ekkor helyreállították a Normafa út és a Libegő felső végállomása közti 2,5 km-es sétaútat. Az útvonal mentén pihenőhelyeket hoztak létre padokkal, asztalokkal, továbbá az egységes arculathoz igazodó új szemeteseket, irányjelző és tájékoztató táblákat is kihelyeztek. Az Anna-réten megújult a játszótér.
A Normafa-programról 2015 májusában helyi népszavazást hirdettek, melyen a résztvevők több mint 80 százaléka támogatta a bemutatott elképzeléseket. A hegyvidéki önkormányzat a magyar önkormányzatok közt egyedüliként 2013-ban a normafai erdőterület fenntartójává vált (az államtól átvéve a területet), ezzel előkészítve a projektet.
A cél: gyalogosokra cserélni az autósokat
Pokorni Zoltán hegyvidéki polgármester korábban úgy nyilatkozott, Normafa egyik fő problémája, hogy kis helyen koncentrálódik az érkezők nagy tömege. Ezért az elkövetkező évek feladata elérni, hogy a hegygerinc mellett más helyszíneket is célba vegyenek a látogatók. Elő kívánják segíteni továbbá, hogy kevesebben menjenek fel autóval a Normafához, és inkább a hegy lábánál kialakítandó parkolóknál álljanak meg, ahonnan jól kiépített útvonalakon lehet majd felsétálni a hegytetőre.
A közösségi közlekedés fejlesztése is kiemelt cél: szeretnék, hogy elektromos meghajtású buszok közlekedjenek a környéken. További cél a fogaskerekű vasút felújítása a vonal Normafáig, illetve Széll Kálmán térig történő meghosszabbításával együtt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.