A 6,2 milliárd forint értékű beruházásban több mint 66 ezer négyzetméteres gyár jött létre a volt festőüzem területén.
A kínai BYD a komáromi ipari parkban kedden megnyitotta első európai termelő üzemét. Az elektromos buszokat készítő üzemben évente négyszáz jármű előállítását tervezik. A világ legjelentősebb elektromos buszokat gyártó vállalata 300 embernek ad majd munkát az új csarnokban.
A több mint 66 ezer négyzetméteres komáromi üzemben készülő buszokat Európa nagyvárosaiban fogják használni. A helyi és távolsági buszok mellett később targoncákat és könnyű haszongépjárműveket is gyártanak Komáromban.
A 6,2 milliárd forint értékű beruházáshoz a kormány 925 millió forint vissza nem térítendő támogatást adott.
Nem sokáig lesz a magyarországi az egyetlen európai BYD-üzem, a társaság két hete vásárolt egy 80 ezer négyzetméteres, buszgyártásra alkalmas helyszínt a Párizstól északra fekvő Beauvais-ban. A tervek szerint a magyarországi gyár állítja elő azon buszok alvázszerkezetét is, amit egy brit partnerkapcsolat keretében az Egyesült Királyságban, valamint a készülő franciaországi gyárban szerelnek össze.
A világ több mint 50 országában működő kínai cég évente több mint félmillió járművet készít. A BYD 2008-ban jelent meg Magyarországon, amikor megvásárolta a Komáromi Ipari Parkban a dél-koreai Mirae műanyag alkatrészeket festő, 18 ezer négyzetméteres gyárát. Az üzemet a Nokia kivonulása miatt bezárták, most azonban a buszgyár telephelye lett.
Monoron épül a CEVA-PHYLAXIA új gyáregysége.
Terápiás, oktatási- és turisztikai célokat is szolgál majd a Nagyvázsonyban megvalósuló lovasbázis.