A 17 méter hosszú, 4 méter széles és 10 tonnás házhajónak a korábban megépült halászati skanzen teremtett megfelelő környezetet.
A tervek szerint októberre felépül a bajai hajómalom, aminek kivitelezésén tíz éve folyamatosan dolgozik a helyi Hajómalom Egyesület.
A dunai halászati hagyományok felélesztésére átfogó projektet indított az egyesület: a hajómalom megépítése előtt a Duna és a Sugovica találkozásánál, a Türr-kilátó mellett egy halászati miniskanzent hoztak létre. Az egykori vízi életformát, a halászok mindennapjait és eszközeit bemutató Duna-parti létesítmény széles körű civil összefogás eredményeként épült meg. A miniskanzenben a halásztanyák mintájára készült nádtetős, vesszőfonatos, paticsfalú házikók jöttek létre korhű eszközökkel berendezve, és számos rendezvény otthonává válva.
A hajómalom építésének egy 2012-ben elnyert támogatás adot lendületet: ekkor elkészülhettek az épület tervei, valamint az őrlőszerkezet. A nagy vízkeréktengely, a göröndő és a lapátkerekek mellett sikerült beszerezni két malomkövet is. A bajai vízügyi főiskola szakemberei hidrológiai medervizsgálatokkal mérték fel a kikötésére szánt dunai szakaszt. További támogatásokkal elkészülhetett a ház- és völgyhajó vasszerkezete, majd tavaly októberben a 17 méter hosszú, 4 méter széles és 10 tonnás házhajót kiszállították a bajai kikötőbe.
A hajómalom faborításához és famunkáihoz egyrészt a bajai erdőgazdaságból kapott vörös fűzet, másrészt a zalai dombokról származó, magas gyantatartalmú, víztaszító vörös fenyőt használják fel.
A malomházat, a gépezetet és a vízikereket a gyergyószentmiklósi Márton László építi meg. A székelyföldi mester csapatával az elmúlt 25 évben több mint száz malmot készített Erdélyben és Magyarországon, köztük hengermalmot és patakmalmot is. Emellett ő állította helyre a szentendrei skanzen kétkerekű malmát, továbbá a vácrátóti és a mohácsi vízimalmot. Míg a székelyföldi mester dolgozik, megépül a kikötő is, hogy októberre elkészülhessen a magyarországi vízimolnárok örökségét bemutató múzeum.
A Hajómalom Egyesület vezetője az MTI-nek elmondta, valaha száz malom őrölte Bácska gabonáját, és csak a Duna Baját érintő három kilométeres szakaszán 51 hajómalom működött, megélhetést biztosítva malomtulajdonosoknak, molnároknak, kereskedőknek egyaránt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.