Több mint félmilliárd forintos rehabilitációt végez a Duna-Dráva Nemzeti Park a Bezerédi Duna-ágon, a dávodi Földvári-tónál és a karapancsai erdei tavaknál.
A nemzeti park csütörtöki tájékoztatása szerint a Bezerédi Duna-ágon 335 millió forintos ráfordítással részlegesen kikotorják a medret, az ág felső torkolatának térségében kiegészítik a mederelzárást, a mellékág alsó harmadában pedig vízkormányzó műtárgyat építenek. Ez utóbbi már alacsony vagy közepes vízállásnál is lehetővé teszi a mellékág vízpótlását, és a Duna apadásakor is alkalmas a víz visszatartására.
A Duna bal partján, Dunafalvától délre húzódó, három és fél kilométer hosszú mellékágat kísérő erdő két részén az idegen fafajokat őshonosra cserélik, és visszaszorítják az inváziós fajokat a Duna-ág rézsűjén is.
Az építési munkákhoz kapcsolódóan a nemzeti park igazgatósága tervezi néhány ingatlan megvásárlását, vagy azok vagyonkezelői jogának megszerzését, ezek listája a tervezés során lesz végleges.
A madárvonulás szempontjából jelentős, dávodi Földvári-tó természetvédelmi területen és környezetében, valamint a Béda-Karapancsa tájegységben elhelyezkedő Karapancsai erdei tavakon élőhelymegőrzési, -rekonstrukciós és rehabilitációs munkát végeznek majd. A 185 millió forint értékű beavatkozás célja a szárazodó Mohács-szigeten az ökológiai állapot javítása, illetve a jellegzetes vizes és vízi élőhelyek kiterjedésének növelése.
A munkák során a tavakban részleges mederkotrást végeznek. A dávodi tónál tervezett bioremedációval, azaz a vízminőség javítását célzó biotechnológiai kezeléssel kotrás nélkül is meg lehet őrizni a természetközeli állapotot.
A Környezet és Energiahatékonysági Operatív Program forrásaiból száz százalékban finanszírozott projektek 2019. júniusra, illetve októberre fejeződnek be; idén a tervezés és a közbeszerzési eljárások mellett a bioremedációs tevékenység megkezdését tervezik.
A túlzott hierarchiától mentes, rugalmas szerkezetre, több évtizedes szakmai rutinra és az egész országot lefedő gyártókapacitásra alapozza sikereit az EuroAszfalt Kft., amelyet ezúttal a műszaki igazgatója segítségével mutatunk be. Tompos Attila egy folyamatosan változó mátrixként látja az útépítést, amelyben szerinte igenis megteremthető a fiatalokat megszólító vonzerő.
A NIF Zrt. megbízásából a STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma építi az M6-os autópálya Bóly és horvát határ közti mintegy 20 kilométeres szakaszát, melynek különböző alprojektjeiről lapunk is rendszeresen beszámol. A Strabag Facebook-oldalán tett közzé egy videót, melyben azt mutatja be, hogyan működik az a Szajkra telepített félig mobil aszfaltkeverő, amit kifejezetten az építkezéshez telepítettek a Baranya megyei helyszínre. Többek között kiderül: a félmobil kialakítású létesítmény előnyei közé tartozik az is, hogy nem igényel alapozást, így relatíve könnyen, gyorsan szállítható, valamint telepíthető különböző helyszínek között.