A NIF Zrt. már keresi az M1-es autópálya és Esztergom közötti 32 kilométeres gyorsforgalmi út kivitelezőjét.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. augusztus végén az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette az M100 gyorsforgalmi út Bicske − Esztergom szakasz kiviteli terveinek elkészítésére és kivitelezésére vonatkozó ajánlati felhívást.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy
a négysávos gyorsforgalmi út nyugatról kerüli el a Zsámbéki-medence településeit, tehermentesítve a 102-es utat és a környező településeket az átmenő forgalom alól.
A gyorsforgalmi út két szakaszra bontva épül meg.
Az első, 1-es főút − M1 autópálya − Únyi csomópont közötti szakaszon a nyertes ajánlattevő feladata hozzávetőlegesen 16,9 kilométer hosszúságú, 2x2 sávos autóút kiépítése, leállósáv nélkül, fizikai elválasztó sávval.
A tervezési és kivitelezési feladat része továbbá az 1-es főút és az M1 autópálya között a 2x1 sávos 103-as számú főút, az új 1122. jelű és az új 1133 jelű út (Úny bekötőút, Tinnye elkerülő út) kiépítése, és a 1106. jelű út Únytól Dág településig történő felújítása.
A szakaszon a tervek alapján többek között
A beruházás második szakasza az Únyi csomóponttól Esztergomig tartó hozzávetőlegesen 15,4 kilométer hosszúságú, 2x2 sávos autóút, amely magába foglalja a Kesztölci mérnökségi telep kiépítését.
A tervezési és kivitelezési feladat része a Dorog bekötőút (amely a meglévő 10-117-es főúti csomópont környékén köt vissza a 10-es főútba az M100 autóút tervezett Kesztölci csomópontjából) kiépítése, valamint a teljes 1117. jelű út (Esztergom, Ipari Parki út) felújítása.
A szakaszon a tervek alapján többek között
A Kesztölci Mérnökségi telepen rendőrségi épületet, garázst, irodát, sótárolót, fedett kisteherautó tárolót és üzemanyagtöltőt alakítanak ki.
Az ajánlatokat 2021. október 1-ig várják.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.