A Duna Aszfalt munkájával a mohácsi híd mellett, mintegy 20 kilométernyi 2x1 sávos és közel 10 kilométernyi 2x2 sávos út is épül számos további műtárggyal együtt.
Megszületett a döntés Magyarország legújabb, immár 21. közúti Duna-hídja, a Mohácsnál épülő átkelő eljárásában – vette észre a vg.hu, miután megjelent az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben a beérkezett ajánlatok elbírálásáról szóló dokumentum.
Eszerint a nyertes és egyben legolcsóbb ajánlatot - három pályázó közül - a Duna Aszfalt Zrt. tette, az óriásberuházás pedig hazánk történetének egyik legjelentősebb infrastruktúrafejlesztési csomagja, értéke mintegy 294,96 milliárd forint.
Mint ahogy korábban lapunk is megírta, a Speciálterv Kft. 2022. végére készült el a kiviteli tervekkel - a teljesítésbe bevont jelentősebb alvállalkozók a Főmterv Zrt. (mederhíd) és az Uvaterv Zrt. (független statika) voltak.
A híd különösen nagy jelentőséggel bír nemcsak a helyiek, hanem a teherforgalom számára is: segítségével tehermentesíthető a bajai híd, de
kulcsszerepe lesz a déli, országos közúti gyorsforgalmi gyűrűben is, amely a sugárirányú gyorsforgalmi utak és a déli határ környéki városok (Pécs, Mohács, Baja, Szeged) ipari súlypontjait köti össze.
Emellett a Balkán felől érkező forgalom számára is fontos útvonal lesz az átkelő.
A közbeszerzést az Építési és Közlekedési Minisztérium 2023 szeptemberében írta ki, az akkori adatoknak megfelelően három fő részre bontható a projekt, melyek megvalósítására összesen 50 hónapja lesz a Duna Aszfaltnak.
Az első szakaszában, az alföldi oldalon, Csátalja közelében az 51-es főúttól induló új, majdnem 20 km-es, 2x1 sávos utat építenek (amely a későbbiekben 2x2 sávos autóúttá fejleszthető) Újmohácsig. Ehhez az 51-es út kinduló pontjában és Sárhát közelében körforgalmat is építenek majd, míg Újmohácsnál négyágú szintbeni csomópont készülhet 2x2 sávos, osztottpályás kialakítással. Itt a 3 közúti hidat, 1 hatnyílású műtárgyat 28,1 + 35,4 + 3x45,4 + 33,1 m-es támaszközzel, 2 kéttámaszú műtárgyat 12,79 m-es és 35,52 m-es támaszközzel valamint kerékpárút levezetését építik ki az új Duna-hídról – írja a közbeszerzési dokumentáció.
A második szakaszban maga a híd épül meg, a Duna-folyam keresztezése érdekében két ártéri híd és egy mederhíd készül, összesen 756 méter hosszúságban. A tervek szerint a hidak szerkezeti rendszere kéttámaszú, alsópályás acél ívhíd, amely zárt szekrény keresztmetszetű merevítőtartókkal és ívekkel, ortotróp acél pályalemezzel és kétoldali, hálós elrendezésű felfüggesztéssel készül el.
A teljes szerkezeti magasság 2,75 méter, az ívek egymás felé döntött kialakításúak, amelyeket X-rácsozatú keresztkötés-rendszer kapcsol össze. A Duna-híd is 2x2 sávos, osztottpályás útként épül, kerékpárút átvezetéssel.
A harmadik szakaszban pedig a hídhoz a Dunántúli oldalon csatlakozó, egybefüggően 8,5 km hosszúságú 2x2 sávos, osztott pályás út épül meg az M6 autópályáig. Ennek első része az 56-os és 57-es utak körforgalmi csomópontjáig, 2,7 kilométer hosszan a meglévő önkormányzati út nyomvonalán, annak elbontása után készülhet majd el. E szakaszon egy közút és iparvágányok felett futó többnyílású műtárgy is épül, egy iparvágányok feletti háromnyílású műtárgyat is létesítenek, illetve egy iparterületi út feletti kéttámaszú műtárgy és egy kerékpáros aluljáró is a projekt része. Szintén a harmadik szakaszban a jelenlegi 2x1 sávos 57-es utat 2x2 sávos, osztott pályás főúttá építik át az említett körforgalomtól az M6 autópályáig, amelyet kétsávos turbó körforgalommá bővítenek, de létesítenek még
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.