A projekt lehetővé teszi a vizes élőhelyek rehabilitációját, biztosítja a hajózás feltételeit, ugyanakkor javítja a győri városképet is.
Kiírták a közbeszerzést a Mosoni-Duna torkolati szakaszának vízszint rehabilitációjára. A beruházó Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) hirdetményéből kiderülnek a korábbi kormányzati döntésben már ismertetett projekt részletei. A beruházást megelőző vízügyi elemzések a 19,3 milliárd forintos projekt céljaként a Mosoni-Duna lecsökkent vízszintjének a visszaállítását jelölték meg, ami lehetővé teszi a vizes élőhelyek rehabilitációját, biztosítja a hajózást és helyreállítja a győri városképet.
A kiírás szerint a vízszint rehabilitációja mellett szükséges a Mosoni-Duna torkolatának áthelyezése, valamint ezzel összefüggésben a kis és középvizek helyreállítását biztosító, egyben árvízkapuként is működő torkolati műtárgy megépítése.
A torkolati műtárgy fő elemeit két egymás mellett elhelyezkedő vízszintszabályozó zsilip és egy hajózsilip alkotja. A műtárgyhoz kapcsolódó további munkák:
A torkolati mű és a meglévő árvízvédelmi töltések között új árvízvédelmi töltés épül ki rámpákkal. Az új árvízvédelmi töltésen szilárd burkolatú töltéskoronát alakítanak ki.
A parti hídpillérekhez árvízvédelmi védművek csatlakoznak, melyek közül az északi védmű a véneki árvízvédelmi töltésbe, míg a déli a Gönyű és Győr közötti magas parthoz csatlakozik.
A Mosoni-Duna új torkolatának kialakításához a régi meder áttöltésre kerül, akárcsak a farkasúsztatói mellékág. Az új medret a két áttöltés között a torkolati műtárgyhoz igazodóan annak hossz-tengelyével közel párhuzamosan alakítják ki.
A töltés és műtárgyépítés ideje alatt az árvízi biztonság fenntartása a kivitelező feladatát képezi.
Az új épület szinte minimális energiát fog igényelni, a beruházásban az elhanyagolt partszakaszt is felújítják.
Tizennégy utca, több mint 21 800 négyzetméternyi útfelülete, 6435 négyzetméternyi járda újul meg és 120 új parkolóhely is épül két projektben a jövő év végéig a Duna mentén fekvő Gönyűn. Ez a település eddigi történetének legnagyobb önerőből megvalósított beruházása.