A Kelenföld-Százhalombatta szakasz után a Százhalombatta és Pusztaszabolcs közötti elővárosi részen is növekedik a vonatok sebessége és tengelyterhelése.
Kedd délelőtt megtartották a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vasútvonal korszerűsítésének alapkőletételét. A 27,9 km-es vonalszakasz átépítését és a hozzá kapcsolódó létesítmények átépítését a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Vasútépítők Kft. alkotta SZ-E Konzorcium végzi el összesen nettó 86 milliárd forintból. A pályaépítést két ütemben kivitelezik, egyrészt Százhalombatta és Ercsi elágazás között (15,7 km), másrészt Ercsi leágazás és Pusztaszabolcs között (12,2 km).
A beruházásban az ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése is megtörténik a Siemens Zrt. kivitelezésében nettó 18,6 milliárd forintból.
A pálya a teljes szakaszon 120/160 km/óra sebességre és egy megnövekedett, 225 kN-os tengelyterhelésre válik alkalmassá; több állomás is megújul.
A Százhalombatta-Pusztaszabolcs szakasz a Budapest-Pécs vonal elővárosi része. Szintén ide kapcsolódik a Kelenföld és Százhalombatta közötti szakasz felújítása és átépítése, ami tavaly tavasz óta zajlik.
A beruházó NIF Zrt. az alábbiakban határozta meg a fejlesztés hozadékait:
A Százhalombatta és Ercsi leágazás közötti szakaszon az SZ-E Konzorcium az alábbiakat végzi el:
Mindezek mellett megtörténik Százhalombatta állomásának teljes átépítése:
Ercsi leágazás és Pusztaszabolcs között a konzorcium feladatai:
Mindezek mellett Iváncsa és Pusztaszabolcs állomást átépítik, a százhalombattai állomás munkálatainak megfelelően.
A keddi projektindítón Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese azt hangsúlyozta, hogy a Százhalombatta-Pusztaszabolcs szakasz a Mediterrán Korridor részeként fontos eleme az uniós árufuvarozási törzshálózatnak is.
"Ugyanakkor a pálya jelenlegi műszaki állapota miatt helyenként 60 km/órás sebességkorlátozás van érvényben, ami nyilvánvalóan elfogadhatatlan egy ilyen fontos pályaszakasz esetében"
- fogalmazott a vezető.
Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója a beruházás ütemezését ismertette. Eszerint az Ercsi elágazás-Pusztaszabolcs szakasz munkái 2020 decemberében fejeződhetnek be. A Százhalombatt-Ercsi elágazás szakasz átadása már 2020 nyarán várható.
Arra is kitért, hogy a Kelenföld-Százhalombatta vasúti vonalszakasz korszerűsítése az ütemtervnek megfelelően halad. "A pálya felújítása szintén 2020 nyarán, a biztosítóberendezés és ETCS 2 telepítési munkái pedig 2020 végéig fejeződhetnek be.”
Mosóczi László, az ITM államtitkára arról beszélt, hogy a vasúti fejlesztéseket és uniós források biztosítják, köztük az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF). "Ezek országosan összesen 400 milliárd forintot tesznek ki ebben a pályázati ciklusban" - ismertette a politikus.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.