Az R-Kord és a V-Híd a tervek szerint halad a több mint 73 milliárd forintos felújítással, az ebesi állomás is átadás közeli állapotban van.
Tervezett ütemben halad az R-Kord Kft. és a V-Híd Zrt. a Püspökladány–Ebes vasútvonal átépítésével – adta hírül a beruházó NIF Zrt. Jelenleg zajlik:
A Kaba–Hajdúszoboszló szakasz és Ebes állomás ideiglenes forgalomba helyezését decemberre tervezik, a felüljáró forgalomba helyezését pedig jövő májusra. A munkálatokat vágányzárak mellett végzik, de a vonatközlekedés a nappali órákban folyamatos, buszos pótlásra csak elvétve, éjszaka lehet számítani.
Az Ebes állomáson zajló vágányépítés miatt szombat este lezárták a vasúti aluljárót, a lezárás várhatóan november 29-én este 8 óráig tart. Lezárásra a tervek szerint idén még egy alkalommal lesz szükség; ezen időszakokban a gyalogos és kerékpáros forgalom folyamatosan biztosított. (Az ebesi vasútvonaltól délre eső részt és innen Debrecent autóval a hajdúszováti 4805. sz. főútról és az újonnan kiépített szennyvíztelepi útról lehet megközelíteni.)
A 73,5 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően lehetővé válik a 160 km/órás közlekedés, 2020 őszétől Püspökladány és Ebes között korszerű vasúti létesítmények szolgálják majd ki az utazóközönséget.
A dél-balatoni borászat projektjén került először beépítésre az egyedülálló méretekkel rendelkező, 8,3 méter magas Leier kéregfal, amely azóta a Leier kapacitásbővítésének köszönhetően már elérhető az akár 10,3 méteres falmagasságban is.
A Lecpes Kft. munkájával a megyeszékhely belvárosának közelében alakítanak ki rekonstrukcióval, valamint a korábbi építészeti koncepcióhoz illeszkedő új épületrésszel szociális intézményt, a beruházás az ütemterv szerint halad.
A Layher különböző rendszerelemeinek jó kombinálhatósága és az Allround rendszer rugalmassága nélkül a projekt megvalósítása lehetetlen küldetés lett volna.