A projekt keretében megépül a kabai felüljáró és az ehhez csatlakozó úthálózatok is. A munkálatok miatt útlezárásra lehet számítani.
Javában zajlik a Püspökladány-Ebes vasúti vonalszakasz korszerűsítése. A projekt keretében a kabai felüljáró és az ehhez csatlakozó úthálózatok kiépítése is megtörténik; a munkálatok miatt a következő hónapokban forgalmi rend változásra lehet számítani a térségben – derült ki a NIF Zrt. közleményéből. Az R-Kord és a V-Híd által kivitelezett vonalfelújítás 73,5 milliárd forintból teszi lehetővé az itt közlekedő vonatok 160 km/órás közlekedését.
A korszerűsítés kapcsán új különszintű csomópont épül a 4. számú főút és a 3407-es jelzésű nádudvari út csatlakozásánál. Jelenleg folyamatban van a hídfők kialakítása, illetve a munkálatok következő lépéseként a kivitelező megkezdi a felhajtóág töltésépítését is. Az építés miatt körülbelül 250 méter hosszan lezárják a 3407-es jelzésű utat, ezalatt egy aszfalt burkolatú terelőúton haladhat a közlekedés. A most kialakított forgalmi rend a kabai különszintű csomópont ideiglenes forgalomba helyezéséig, várhatóan 2019. április végéig áll majd fenn.
A vonalszakasz fejlesztése ütemterv szerint halad, a Kaba-Hajdúszoboszló szakaszon lévő műtárgyak átépítése folyamatban van. A nyíltvonali vonalszakaszok ideiglenes forgalomba helyezése az idén várható, jelenleg már csak Kaba-Hajdúszoboszló bal vágány átépítése zajlik. Ebes állomás vágányhálózatának átépítése is befejeződhet ez év végéig, jövőre pedig Hajdúszoboszló és Kaba állomás átépítése kezdődik el.
A Püspökladány-Ebes vasúti vonalszakasz teljes átépítése – az idén ősszel indult Ebes-Debrecen közötti szakasz fejlesztésével együtt – 2020 szeptemberében fejeződhet be.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.