A Püspökladány-Kaba és a Hajdúszoboszló-Ebes vonalon is elkészült a pálya átépítésével az R-Kord és a V-Híd.
Tervezett ütemben halad a Püspökladány-Ebes vasútvonal építése - tájékoztatott a beruházó NIF Zrt. A tavaly augusztusban indult fejlesztésben a V-Híd Építő Zrt. és az R-Kord Kft. 31,25 kilométeren 73,5 milliárd forintból kivitelez pályaépítési munkákat és biztosítóberendezést. A Püspökladány-Ebes szakaszon 160 km/órás sebességű és 225 kN (kilonewton) tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas, kétvágányú pálya épül.
A NIF helyzetjelentése szerint már átépült és ideiglenesen forgalomba helyezték a Püspökladány-Kaba és a Hajdúszoboszló-Ebes nyíltvonali szakaszokat, valamint Ebes állomás északi részének pálya átépítése is befejeződött.
Jelenleg a Kaba-Hajdúszoboszló nyíltvonali szakasz egyik vágányának és az ezen szakaszon lévő műtárgyak átépítése, valamint a kabai felüljáró építése zajlik, mely után a másik vágány is átépítésre kerül. A Kaba-Hajdúszoboszló vonalszakasz ideiglenes forgalomba helyezése tervezetten 2018. december. A munkálatokat vágányzárak mellett végzik, de a vonatközlekedés a nappali órákban folyamatos, buszos pótlásra csak elvétve éjszaka lehet számítani.
A kabai felüljáró pillérei elkészültek, a gerendák beemelésre kerültek a 100. sz. vasútvonal, valamint a 4. sz. főút felett. Jelenleg a pályalemez és a hídfők kialakítása, valamint a műtárgyhoz kapcsolódó útépítéssel érintett részeken a töltésépítés és az útalapok kialakítása folyik.
A Püspökladány-Ebes vonal munkálatai mellett az idei év eleje óta az Ebes-Debrecen szakasz felújítása is folyamatban van. Budapest és Püspökladány között 2011-től és 2015-ig összesen 120 milliárd forintból valósult meg fejlesztés - többek közt Szolnok, Szajol és Püspökladány térségét érintve.
2024 első félévében az előző év azonos időszakához képest az építési beruházás tárgyú szerződések mind darabszámban, mind értékben emelkedtek, előbbi 13,1 százalékkal, utóbbi 11,9 százalékkal.
Fiatal mérnökként került a Paksi Atomerőműbe Szarvas Krisztián. A kezdetek óta a Paks II. projektért dolgozik, négy éve műszaki igazgatóként. Bár a legnagyobb létszámú szervezetet irányítja, ajtaja minden munkatársa előtt nyitva áll. Kulcsfontosságúnak tartja, hogy sikerüljön megnyerni és megtartani a fiatal generációt az új atomerőmű számára.