A Püspökladány-Kaba és a Hajdúszoboszló-Ebes vonalon is elkészült a pálya átépítésével az R-Kord és a V-Híd.
Tervezett ütemben halad a Püspökladány-Ebes vasútvonal építése - tájékoztatott a beruházó NIF Zrt. A tavaly augusztusban indult fejlesztésben a V-Híd Építő Zrt. és az R-Kord Kft. 31,25 kilométeren 73,5 milliárd forintból kivitelez pályaépítési munkákat és biztosítóberendezést. A Püspökladány-Ebes szakaszon 160 km/órás sebességű és 225 kN (kilonewton) tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas, kétvágányú pálya épül.
A NIF helyzetjelentése szerint már átépült és ideiglenesen forgalomba helyezték a Püspökladány-Kaba és a Hajdúszoboszló-Ebes nyíltvonali szakaszokat, valamint Ebes állomás északi részének pálya átépítése is befejeződött.
Jelenleg a Kaba-Hajdúszoboszló nyíltvonali szakasz egyik vágányának és az ezen szakaszon lévő műtárgyak átépítése, valamint a kabai felüljáró építése zajlik, mely után a másik vágány is átépítésre kerül. A Kaba-Hajdúszoboszló vonalszakasz ideiglenes forgalomba helyezése tervezetten 2018. december. A munkálatokat vágányzárak mellett végzik, de a vonatközlekedés a nappali órákban folyamatos, buszos pótlásra csak elvétve éjszaka lehet számítani.
A kabai felüljáró pillérei elkészültek, a gerendák beemelésre kerültek a 100. sz. vasútvonal, valamint a 4. sz. főút felett. Jelenleg a pályalemez és a hídfők kialakítása, valamint a műtárgyhoz kapcsolódó útépítéssel érintett részeken a töltésépítés és az útalapok kialakítása folyik.
A Püspökladány-Ebes vonal munkálatai mellett az idei év eleje óta az Ebes-Debrecen szakasz felújítása is folyamatban van. Budapest és Püspökladány között 2011-től és 2015-ig összesen 120 milliárd forintból valósult meg fejlesztés - többek közt Szolnok, Szajol és Püspökladány térségét érintve.
A vállalatcsoport minősítése maradt a BB- sávban, míg a vállalati kötvény ugyanezt az értékelést érte el.
Új időszámítást hozhat a hazai vasút- és hídépítésben a STRABAG Vasútépítő Kft., a Széchenyi István Egyetem és a V-Híd konzorciuma által megvalósuló fejlesztés, ami a papíralapú dokumentáció helyett a digitalizáció és az automatizáció révén, hatékonyabbá és átláthatóbbá teheti a vasút-, valamint hídépítéseket.