A Püspökladány-Kaba és a Hajdúszoboszló-Ebes vonalon is elkészült a pálya átépítésével az R-Kord és a V-Híd.
Tervezett ütemben halad a Püspökladány-Ebes vasútvonal építése - tájékoztatott a beruházó NIF Zrt. A tavaly augusztusban indult fejlesztésben a V-Híd Építő Zrt. és az R-Kord Kft. 31,25 kilométeren 73,5 milliárd forintból kivitelez pályaépítési munkákat és biztosítóberendezést. A Püspökladány-Ebes szakaszon 160 km/órás sebességű és 225 kN (kilonewton) tengelyterhelésű közlekedésre alkalmas, kétvágányú pálya épül.
A NIF helyzetjelentése szerint már átépült és ideiglenesen forgalomba helyezték a Püspökladány-Kaba és a Hajdúszoboszló-Ebes nyíltvonali szakaszokat, valamint Ebes állomás északi részének pálya átépítése is befejeződött.
Jelenleg a Kaba-Hajdúszoboszló nyíltvonali szakasz egyik vágányának és az ezen szakaszon lévő műtárgyak átépítése, valamint a kabai felüljáró építése zajlik, mely után a másik vágány is átépítésre kerül. A Kaba-Hajdúszoboszló vonalszakasz ideiglenes forgalomba helyezése tervezetten 2018. december. A munkálatokat vágányzárak mellett végzik, de a vonatközlekedés a nappali órákban folyamatos, buszos pótlásra csak elvétve éjszaka lehet számítani.
A kabai felüljáró pillérei elkészültek, a gerendák beemelésre kerültek a 100. sz. vasútvonal, valamint a 4. sz. főút felett. Jelenleg a pályalemez és a hídfők kialakítása, valamint a műtárgyhoz kapcsolódó útépítéssel érintett részeken a töltésépítés és az útalapok kialakítása folyik.
A Püspökladány-Ebes vonal munkálatai mellett az idei év eleje óta az Ebes-Debrecen szakasz felújítása is folyamatban van. Budapest és Püspökladány között 2011-től és 2015-ig összesen 120 milliárd forintból valósult meg fejlesztés - többek közt Szolnok, Szajol és Püspökladány térségét érintve.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.