A beruházás tovább csökkenti a szén-dioxid kibocsátást, óvja a fosszilis energiahordozók felhasználását és a tüzelőanyagok nagyobb arányú alternatív hasznosítását is lehetővé teszi.
Kétmilliárd forint értékű környezetvédelemhez kapcsolódó beruházást hajt végre a Baranya megyei Királyegyházán a Lafarge Cement Magyarország Kft. – derült ki a társaság közleményéből.
Az önerőből megvalósuló fejlesztés eredményeként 60-ról 80 százalékra emelkedik a gyárban a felhasznált másodlagos tüzelőanyagok mértéke. Emellett a jelenleg is jóval a megengedett határértékek alatt lévő szén-dioxid kibocsátást további 10 százalékkal tudják csökkenteni.
A gyár mostani környezetvédelmi beruházása a 2014-ben bevezetett alternatív tüzelőanyagok hasznosításához kapcsolódik, annak bővítéseként. Öt éve egy 700 millió forintos beruházás keretében lehetővé tették, hogy tisztított, aprított háztartási hulladék és gumitextil az úgynevezett együtt égetés folyamata során értékes tüzelő- és másodlagos nyersanyagforrást adjon a cementgyártás folyamatához.
Ezekkel a beruházásokkal nem csak a fosszilis energiahordozókat óvják meg a jövő generációja számára, hanem az egyébként szemétégetésre, illetve lerakásra ítélt hulladékot hasznosítják újra.
A cementgyártás zárt technológiája miatt mindez beépül a cementbe.
Az újítás középpontjában ezúttal az úgynevezett klór-leválasztó technológia áll, amely lehetővé teszi a tüzelőanyagok nagyobb arányban történő alternatív hasznosítását.
Hoffmann Tamás, a Lafarge Cement Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója a közleményben kiemelte, hogy olyan technológiát építenek be, amely egyrészt további lehetőségeket kínál a hatékony hulladékgazdálkodás területén, másrészt évtizedekre szavatolja a cementgyár versenyképes működését.
A királyegyházi cementművet 2011 szeptemberében adták át, előtte 30 éven át nem épült cementgyár Európában. A mintegy 150 főt foglalkoztató, korszerű és környezetbarát technológiát alkalmazó és az energiával hatékonyan gazdálkodó létesítmény tervezésére és kivitelezésére 72 milliárd forintot költöttek.
A beruházás technológiai kivitelezése 2019 végén zárul le, míg az alternatív tüzelőanyag tároló bővítése 2020 első félévében valósul meg.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.