A közösségi tervezés résztvevői négy kis csoportban, a tervezési terület különböző szakaszaival kapcsolatban osztották meg véleményüket a BFK, a NIF és a helyi önkormányzat illetékeseivel.
Ahogyan korábban megírtuk, július végén tartották meg a Déli Körvasút beruházáshoz kapcsolódó Újbudai Zöldfolyosó közösségi tervezésének első fordulóját. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) Újbuda Önkormányzatával együttműködésben a helyi lakosok és érdeklődők bevonásával készíti el a zöldfolyosó terveit.
A BFK tájékoztatása szerint augusztus elején
lezajlott a második alkalom, amely a Budaörsi úttól a Dunáig tartó tervezési terület értékeire és hiányzó funkcióira fókuszált.
A Szent Margit Gimnázium dísztermében kiterített, nagyméretű, a tervezési területet ábrázoló informatív térképen minden résztvevő megjelölhette a kedvenc helyeit.
A résztvevők 4 kis csoportban, a tervezési terület különböző szakaszaival kapcsolatban osztották meg véleményüket és tapasztalataikat az illetékesekkel.
A tervezési terület egyik legizgalmasabb része a ma még sokak szerint nem megfelelően használt zöldterület a Duna és a Bogdánfy utca között, a Neumann János út mentén.
A már meglévő funkciók közül sokan kiemelték a parkolási lehetőségeket, a területet gyakran használó futókat, de szóba került a közeli Schönherz kollégium évenként megrendezett fényjátéka is, amelyet sokan szoktak a híd melletti rézsűről nézni.
Sokan említették, hogy a kerékpárosok számára könnyebbséget jelentene, ha kerülő nélkül hajthatnának föl a Rákóczi hídra – olvasható a BFK honlapján.
Egy másik asztal a Hamzsabégi sétány területével, vagyis a Bogdánfy utcától a Bartók Béla útig tartó szakasszal foglalkozott.
Az árnyas játszóterek és sportpályák gyakran említett meglévő értékei a területnek, valamint a burkolt területek alacsony aránya és a meglévő lombtakaró is fontos az itt élők számára. A fórumon felmerült a gyalogosok és kerékpárosok közötti, Fehérvári út – Hamzsabégi út kereszteződésén történő áthajtás során adódó területhasználati konfliktus.
Sokan említettek parküzemeltetési problémákat is, különösen a hulladékgyűjtés és a köztisztaság tekintetében, illetve többen hiányolják a közvilágítást a Bogdánfy utca közelében található futókör környékén.
A harmadik asztalnál a Sárbogárdi út és a Dombóvári utak rendezésével foglalkoztak.
Itt inkább a forgalomtechnikai megoldások kerültek a fókuszba, például a Sárbogárdi és a Karolina út közúti kapcsolatának biztosítása, illetve a forgalomcsillapítás. A Csonka János tér rendezését mindenki fontosnak tartja, és többen kiemelték, hogy a Fehérvári út torkolatában kezdenek izgalmas és szeretett kereskedelmi funkciók megjelenni, a Csonka János tér rendezése segíthetné ezt a folyamatot.
A negyedik csoportban a Hamzsabégi út Bartók Béla és Budaörsi utak közötti szakaszáról, a Csóka utca és a Kelenföldi út összekötéséről és a Tétényi út – Bartók Béla út – Karolina út csomópontjáról beszélgettek a résztvevők.
Ez a hosszúkás terület ma elsősorban telephelyeknek, illetve gyalogosan nem megközelíthető zöldfelületeknek ad otthont, a Budaörsi út felőli végén azonban több kisebb-nagyobb teresedés is található. Ez a szakasz nagyon elzárt, a sétatávolságok is nagyok, és a közösségi közlekedés hálózat kevésbé fedi le a területet, a jelenlegi szigetszerű működést szívesen feloldanák az ott lakók.
A meglévő zöldfelületek védelme itt is kiemelt fontosságú, ám a terület az itt lakók véleménye szerint jelentős megújításra szorul, különösen az Ajnácskő utca közelében található játszótér. A csomópontban különösen a kerékpáros közlekedés feltételei problémásak. Ezeken felül egy nagyobb városi köztér kialakítását sokan helyeselték a ma szinte kizárólag a forgalmat kiszolgáló Tétényi–Bartók–Karolina csomópontban.
Mind a négy tervezési területhez rendkívül sok igény, vélemény és hozzászólás érkezett. A beszélgetések eredményei nagyban hozzájárulnak a helyi igényeken alapuló tervek elkészítéséhez, és egyben elő is vezetik
a harmadik közösségi tervezési alkalom témáját, amely a helyiek számára fontos funkciók elhelyezését és a közlekedési hálózattal kapcsolatos kérdéseket helyezi fókuszba.
A következő tervezési alkalom 2021. augusztus 25-én lesz 17:00-tól a Szent Margit Gimnáziumban, ahova várnak minden érdeklődőt. A tervezésre a delikorvasut.hu/reszveteliseg oldalon lehet regisztrálni.
A cikk a Budapest Fejlesztési Központ támogatásával jelent meg.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.