Átadták a Mosonmagyaróvárt délről tehermentesítő utat, ami az 1-es és a 86-os főutak között létesít kapcsolatot.
A kivitelezést a STRABAG-csoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. végezte. A projekt keretében, - amely az Építési- és Közlekedési Minisztérium beruházásában valósult meg - 2635 méter hosszan teljesen új utat építettek ki, a 285 méter hosszú Kenyérgyári úti szakaszon pedig a meglévő út nyomvonala másodrendű belterületi főúti paraméterekkel valósul meg.
Az új kétsávos út egyszerre valósítja meg a déli városrész tehermentesítését és az iparterület feltárását.
Az átadó eseményen jelen volt Nagy István Magyarország agrárminisztere és a térség országgyűlési képviselője, Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára és Árvay István Mosonmagyaróvár polgármestere.
A kivitelezés során az 1. számú főúton 310 m hosszon, míg a 86. számú főúton 430 m hosszon épült át a teljes pályaszerkezet. Az érintett útszakasz főbb csomópontjai közül 3 darab körforgalmú csomópontként valósult meg, míg a főpálya 1+640 km szelvényében kanyarodósávos csomópont épült. Ezenkívül mintegy 1300 méter hosszban kerékpárutat és közös gyalogos-kerékpárúti szakaszokat is kialakítottak.
A munkálatokról több alkalommal is beszámolt portálunk.
A fejlesztés érintette az 1-es számú, Budapest–Hegyeshalom−Rajka vasútvonalat is, amely fölé előregyártott vasbeton hídgerendákból egy közel 27 méter hosszú felüljárót építettek. A vasúti műtárgy megépítését a felsővezetékek és a biztosítóberendezés-hálózat kiváltása előzte meg. Csak ezután kezdődhetett el a cölöpözés és a szerkezetépítés, valamint a kapcsolódó támfal kivitelezése. Utóbbi egy gambion támfal 135 és 183 méter hosszú szakaszokon., amelynek a legnagyobb magassága elérte a tíz métert.
A tehermentesítő út egy része zöldmezős beruházásként valósult meg. Itt az érintett területen humuszleszedés után, cementes-meszes talajstabilitási munkálatok elvégzése előzte meg a töltésépítést. A projekt során több ponton közműkiváltási munkálatokat kellett elvégezni a víz-szennyvíz-, az elektromos-, a távközlési- és a szénhidrogén-vezetékeket illetően. Ezenkívül elvégezték a Mosoni-Duna mederkorrekciós munkálatait is.
A beruházás nettó 4 milliárd 669 millió forintból valósult meg.
Mindössze kilenc hónap alatt építette fel az 5300 négyzetméteres gyártócsarnokot a Weinberg.
A Dunakeszi Diáknegyed részeként megépült uszodát előcsarnokkal, illetve egy 33 méteres úszómedencével alakította ki a WEST HUNGÁRIA BAU Kft. és a LATEREX Építő Zrt. konzorciuma.