Az épületet a Városliget kiterjesztéseként tervezték meg. Feltételes közbeszerzést írtak ki.
A napokban írtuk meg a Gyorgyevics Benedek, a Városliget Zrt. vezérigazgatója nyilatkozata alapján, hogy jövőre rajtol el a az Új Nemzeti Galéria építkezése. A tokiói központú SANAA építésziroda tervei alapján elkészülő távol keleti-stílusjegyeket hordozó épület tervezési folyamatáról korábban idéztük Serena Di Giulianót, a cég munkatársát. A folyamat célja az volt, hogy a
Petőfi Csarnok helyére a Pritzker-díjas japán építésziroda tervei alapján felépülő Új Nemzeti Galériába a majdani látogatók a parkból szinte észrevétlenül sétálhassanak majd be.
Az épületet a Városliget kiterjesztéseként tervezték meg - mondta el többek között az építész egy korábbi panelbeszélgetésen. Az Új Nemzeti Galériára kidolgozott terveket nemzetközi zsűri választotta ki egy nyílt pályázaton.
Az uniós közbeszerzési értesítőben most megjelent kiírásban már a kivitelezőt keresik, azonban azt is megjegyzik, az eljárás feltételes, mivel a projekt pénzügyi forrásait még igényelni fogja a beruházó, jelenleg nem állnak rendelkezésre.
Sikeres közbeszerzés esetén a nyertes pályázó feladata a galéria és a kapcsolódó projektelemeinek megvalósítása, generálkivitelezése lesz, várhatóan 36 hónap alatt.
A TED adatai szerint terepszint felett 13.440 m2, terepszint alatt 12.060 m2 lesz a tervezett beépítési terület. A párkánymagasság 24,98 méterig emelkedik majd, az épület legmagasabb pontja pedig 31,29 méter lesz.
Az Új Nemzeti Galéria 2 pinceszinttel, földszinttel és 4 emelettel készülhet el, az épület hasznos alapterülete 48.665 m2 lesz, az összes bruttó szintterülete pedig 53.961 m2.
Az épület tömegformálásáról is kapunk egy leírást a dokumentációban, melyben kifejtik: a felemelkedő épülettömb négy, egymáshoz képest elforgatott épülettömegből áll majd.
A négy épületegység mindegyike rendelkezik majd egy-egy közlekedő maggal, ezekben helyezkednek el a lépcsőházak, a gépészeti felvonó berendezések és a gépészeti aknák is. Ezek a magok egyben biztosítják alapvetően az épületrészek térbeli merevségét is, illetve mellettük további kiegészítő merevítő elemeket is alkalmaznak majd.
A beruházási terület északkeleti oldala mentén egy fedett kerékpár tároló épül, a -2P pinceszinthez vezető rakodórámpa feljárata pedig a Hermina út közelében helyezkedik majd el.
Távhő hálózatot alakítanak majd ki, valamint kiegészítő fűtésként a hűtőberendezés hulladékhőjét hasznosítják, illetve 3 hőszivattyú és geotermikus rendszer kiépítése is része a beruházásnak
A műszaki paraméterek és közműbekötések adatai is szerepelnek a dokumentációban, de még külön kiemelést érdemel 13.000 m2 környezetrendezési, tájépítészeti munka, melynek során 1.400 m2 növényzetet, 7.300 m2 burkolt felületet is építenek.
A zöld megoldások is fontos szerepet kapnak, amt az is tanúsít, hogy a projektben előírták az „excellent” BREEAM minősítési követelményt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.