Az ajánlatok értékelése alapján a közel 60 kilométeres gyorsforgalmi szakasz kiépítésében összesen nyolc mélyépítő társaság vehet részt.
A Közbeszerzési Hatóság adatbázisában megjelent a Sopron gyorsforgalmi elérhetőségét célzó közbeszerzés összefoglalója. Az ajánlatok elbírálásának összegzéséből kiderült, az M85-ös gyorsforgalmi út Csorna és Sopron között négy részben valósul meg összesen 57,5 kilométeren. Az M85-ös másik szakasza már korábban kiépült az M1-es autópálya és Csorna között.
A most megjelent összegzés mind a négy szakasznál részletesen bemutatja a beérkezett ajánlatokat, és azok értékelését.
Az összegzés szerint az első szakasznál az ellenszolgáltatás értéke nettó 51,9 milliárd forint, a másodiknál nettó 48,1 milliárd forint, a harmadiknál nettó 53,09 milliárd, míg a negyediknél nettó 17,7 milliárd forintot jelöltek meg.
A kétszer két sávos új út valamennyi szakaszon leállósáv nélkül, fizikai elválasztó sávval, 24,6 méteres koronaszélességgel jön létre. A további részletekről itt írtunk.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.