2025.05.09, Péntek
Fenntartható szerviz, kortárs környezet
Fotók: Nagy Mihály / magyarepitok.hu

Fenntartható szerviz, kortárs környezet

magyarepitok.hu

2025.05.09. 08:00 - Füzi Nikolett

Milyen lett a Volvo ecseri, fenntartható központi telephelye és szervizközpontja? Erre a kérdésre kerestük a választ az Óbuda Group és a Volvo szakembereivel.

Hirdetés

A klímasemlegességet célzó Truck Centert a Volvo Hungária Kft. megbízásából, az Óbuda Group tervei alapján a Weinberg ’93 Építő Kft. kivitelezte. Az épületet már hónapok óta használják, így a koncepció mellett már a tapasztalatokról is kérdezhettük az egyes érintett vállalatok képviselőit.

 

Fotók: Nagy Mihály / magyarepitok.hu

 

Marosi Attilával, az Óbuda Group projektigazgatójával, Balogh Boglárkával, az Óbuda Group belsőépítészetért felelős tervezőjével, valamint Somogyi Tamással, a Volvo Hungária Kft. service market és retail igazgatójával beszélgettünk.

 

Fotó: Nagy Mihály / magyarepitok.hu

 

Kortárs környezet

Balogh Boglárka, az Óbuda Group belsőépítészeti tervezője segített megismernünk az épület belső térkialakítási koncepcióját. Elmondása szerint, a Volvo rendelkezik saját arculati kézikönyvvel, amely szigorú irányelveket fogalmaz meg a irodaterek kialakítására vonatkozóan, ráadásul épp a tervezés időszakában jelent meg a kézikönyv egy újabb verziója friss design-elvárásokkal.

„Ennek örültünk, hiszen egy, a mai korhoz jobban illeszkedő szín- és anyaghasználati itinert kaptunk, ugyanakkor a határidő betartása miatt bizonyos kihívást is jelentett az áttervezés”

– emlékezett vissza Balogh Boglárka, hozzátéve: „a kézikönyvben meghatározott, irodaterekre vonatkozó irányelvekkel könnyen azonosultunk, használatát nem éltük meg kötöttségként.”

 

Balogh Boglárka, az Óbuda Group belsőépítészeti tervezője

 

Svéd táj ihlette színek és tematikák formálják az irodaterek otthonos skandináv hangulatát, amelyet a tervezők átültettek a többi tércsoportra is:

„a közönségforgalmi terekben – tette hozzá – teljesen szabad kezet kaptunk, ezért itt egy indusztriálisabb megjelenés dominál, de tartottuk a szín- és anyaghasználatot, hogy koherens legyen a teljes belső megjelenés.”

 

Fotó: Nagy Mihály / magyarepitok.hu

 

Egységre törekvő térformálás

Remek alapot biztosított mindehhez az Óbuda Group tervezőinek építészeti koncepciója, amelynek köszönhetően rengeteg természetes fény jut az irodaterekbe, szinte teljesen transzparens a belső tér. Visszatérő motívumként minden nagyobb helyiségben találunk geometrikus mintájú, akusztikus falpaneleket, amelyek akár absztrakt művészeti elemként is értelmezhetők.

„Nagyon szép térkapcsolatok és ötletes teraszmegoldások születtek, illetve az épületkülsőnek is dinamikus elemek adnak mozgalmasságot. Ettől lett sokkal több egy csarnoképületnél”

– hívta fel a figyelmet a részletekre a belsőépítész. A tervezéskor kiemelt figyelem hárult a fenntarthatóságra, megrendelői igény volt egy zöld, szinte karbonsemleges épületegyüttes létrehozása. Ez a szemlélet minden területen figyelmet kapott a gépészeti és elektromos rendszerektől a ház rétegrendjén át a zöldterületek tervezésééig és az építészeti-belsőépítészeti anyaghasználatig.

 

 

Irodatereket, közönségforgalmi tereket, oktatási részt és szervizcsarnokot kellett összeszerveznie a tervezőknek, amihez jó kiindulási pont volt a Volvo-sztenderdek ismerete. „Egy már bevált formulát dolgoztunk tovább, a kihívást – mesélte – inkább a vegyes felhasználói összetétel jelentette: sokféle karakterhez (irodai alkalmazottól fizikai munkavállalókig) kellett igazítanunk az együttest. Átjárható, saját zónákat képeztünk a terekben egységes belsőépítészeti megjelenés mellett: az irodákban és a szervizben dolgozók is azonos színvonalú pihenő- és háttérterületeket kaptak, így alakulhatott ki az épület figyelemreméltó egységessége.”

 

 

Összehangolt munkára volt szükség

Marosi Attila, az Óbuda Group projektigazgatója mesélt a cégcsoport beruházáshoz kapcsolódó szerteágazó projekt menedzsment tevékenységéről. Az Óbuda Group végezte a Volvo új központjának teljeskörű tervezési, lebonyolítói és műszaki ellenőri feladatait.

„A szükséges építési és létesítési engedélyek beszerzése – összegezte a projektigazgató – tervezőink feladata volt, de a lebonyolítás keretében a generálkivitelezők teljeskörű versenyeztetését is szerveztük; támogattuk a szerződéskötést, valamint menedzseltük az építés során felmerülő változtatásokat is.”

Visszaemlékezve az építkezésre Marosi Attila kiemelte: a lebonyolítói és a kivitelezői csapatot egyaránt kihívások elé állította a talajvíz, hiszen a munkaterület víztelenítésének biztosítása elengedhetetlen volt ahhoz, hogy az alapozási és útépítési munkákat el tudja végezni a kivitelező.

 

Marosi Attila, az Óbuda Group projektigazgatója

 

Komoly műszaki követelmények

Számos kérdést vetett fel a különböző funkciók találkozása: az irodai és szervizterek igényes elválasztása, egyben összekapcsolása kiemelt feladat volt. Ugyanígy meghatározó pontként említette Marosi Attila a szervizállásokhoz tartozó technológiai rendszerek – olajos rendszerek, vizsgasor, beépített emelők, daruk, húzópad, kamionmosó – műszaki követelményeinek összehangolását.

„A szerelőhelyiség speciális funkciója miatt alig van olyan négyzetméter ágyazat, amelyben nem fut egy vezeték vagy védőcső” – emlékezett vissza.

Különösen izgalmas feladatnak bizonyult, hogy egyetlen épületben kellett a nagyon eltérő igényű funkcióknak – az irodaház és a szervizközpont tereinek – a lehető leginkább megfelelni.

„Kulcsfontosságú volt, hogy tervezőinkkel közösen tudtunk a felmerülő kihívásokra mindenki számára optimális megoldásokat kínálni” – emelte ki a projektigazgató.

 

 

Jövőbe tekintő fejlesztés

Somogyi Tamás, a Volvo Hungária Kft. service market és retail igazgatója már a használati tapasztalatokról is beszámolhatott lapunknak. Mint hangsúlyozta:

„a Volvo globális irányelvei mentén az elvárások között szerepelt a fenntartható működés (többek között a klímasemlegesség és az energiahatékonyság), a modern technológiai infrastruktúra, a munkavállalók jóllétének támogatása, valamint az egységes arculat és minőség is.”

Fontos volt, hogy az épület tükrözze a Volvo értékeit: biztonság, környezettudatosság, emberközpontúság. Első tapasztalataik szerint pedig e három alapelvnek remekül megfelel az új központ, amelyet tudatos választással helyeztek el Ecseren, közel a fő közlekedési útvonalakhoz, autópályákhoz és repülőtérhez is.

 

Somogyi Tamás, a Volvo Hungária Kft. service market és retail igazgatója

 

Jól vizsgázott az épület

„Az épület remekül működik, a munkakörnyezet kényelmes és inspiráló, az ügyfelek visszajelzései pedig kifejezetten kedvezőek. A kollégák különösen értékelik a világos, ergonomikus irodai tereket, a modern közösségi helyiségeket, valamint a zöld megoldásokat – például a napfényes étkezőteraszt vagy a növényekkel teli nyitott átriumot”

– részletezte az igazgató, aki kitért arra is: „nagy előrelépés a korszerű, tágas és jól felszerelt műhelycsarnok, ahol hatékonyabb és biztonságosabb a munkavégzés, csakúgy, mint a dedikált képzési központ, amely hozzájárul szakembereink folyamatos fejlődéséhez és az ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatások minőségének további emeléséhez.”

A Volvo Hungária Kft. ecseri központi telephelye és szervizközpontja Az Év Irodája 2024 versenyen döntős helyezést ért el Az Év Ipari Irodája díj kategóriában.

 

 

Galéria

Mi épül?Óbuda Groupkarbonsemlegességzöld megoldásokfenntarthatóságVolvo Truck CenterVolvo Hungária Kft.belsőépítészet

Hírlevél

Hirdetés