Ősszel emelik be a helyére a tervek szerint az M7-es autópálya felett a Velencei-pihenőhely közelében épülő új 80 méter hosszú gyalog- és kerékpáros hidat. A szakemberek már az elemek összeillesztésén és a korrózióvédelem kialakításán dolgoznak.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. elbontja a Velencei-tó mellett lévő régi kerékpáros-gyalogos átkelőt és az M7-es háromsávosításához igazodva egy új, a mostaninál hosszabb és a biztonságos közlekedés érdekében szélesebb hidat épít.
A kivitelezési munkálatok májusban kezdődtek el. A közelmúltban nyolc darabban szállították a helyszínre a 193 tonnás, 80 méter hosszú új híd elemeit. A szakemberek kettesével illesztik össze ezeket, így a beemeléskor a darunak majd négy elemet kell a helyére tennie.
Az MKIF közösségi oldalán számolt be arról is, hogy a főváros felé vezető oldalon a járom már áll, szeptember végéig pedig a belső elválasztó sávba is kiépítésre kerül a szerkezet, ami a beemelés után a végleges rögzítésig a szerkezetet megtartja.
A Balaton felé vezető oldalon a hídháttöltés elkészült, itt a járom október közepéig épül majd ki, ezt követően lehet a hídszerkezetet beemelni.
A mostani hídtól a Balaton irányában nagyjából 20 méterre épül meg az új átjáró, ami a korábbinál 1,5 méterrel szélesebb lesz és a hosszesése is enyhébb lesz.
A régi híd felújítása az elvégzett vizsgálatok alapján drágább lett volna egy új átkelő megépítésénél. Az elbontás mellett szóló érv volt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése során, a kiszélesített pálya már nem férne el alatta. A munkálatok idején a Velencei-pihenőnél a jobb és baloldali parkolókat is időnként részben, vagy teljesen lezárják.
A fővárosi XIII. kerületbe költözik a World Aquatics központja - letették az alapkövet.
Tovább bővíti, ezúttal egy 10 ezer négyzetméteres gyárcsarnokkal magyarországi kapacitásait az UNILEVER. A nyírbátori aerosolos dezodorgyár szerkezetépítésén a STRABAG dolgozik.