AZ MKIF a Velencei-tó melletti régi kerékpáros-gyalogos átkelő elbontásával együtt épít új hidat többek között az M7-es háromsávosítására készülve.
Márciusban rajtolt el egy komplex hídbontási-hídépítési projekt az M7-es autópálya felett, közvetlenül ott, ahol a pálya a Velencei-tó közelében fut. Az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztési Zrt. beruhásában megvalósuló projektben
a jelenlegi, 3 méter széles, 9%-os emelkedővel épült hídtól, a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet, mely az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres és enyhébb, 5%-os ún. hosszesésű lesz.
Mivel a még az építkezés előkészítési feladatai előtt elvégzett műszaki vizsgálatok szerint a régi híd felújítása drágább lenne, mint egy új megépítése. A szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szólt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése után a kiszélesített pálya már nem férne el alatta. A most épülő új műtárgy, az M7 fejlesztési igényeihez igazodva épül meg, és várhatóan az idei év végére készül el. A híd terveit a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. készítette el lapunk információi szerint.
Az építkezésről rendszeresen beszámolunk, most is hír érkezett munkálatokról: az MKIF Facebook-posztban jelezte, hogy a munkaterület körülhatárolása, az előzetes földmunkák, a cölöpözés, vízközműkiváltások, lőszermentesítés és régészeti feltárások befejeződtek.
Hozzáteszik: beköszöntött a jó idő, így megkezdődhetett a következő szakasz, ami a szerkezetépítési, az út- és vízépítési munkákat, illetve az előregyártó üzemben az acélszerkezet szerelését és korrózióvédelmét foglalja magába. A nyári hónapokban a burkolási és vízelvezetési munkák is megkezdődnek.
A Soltút 4 kilométer hosszú pályaszakaszon dolgozik.
A Debreceni Mélyépítő Holding Kft. és a „KE-VÍZ 21” zRt. kivitelezésében zajlik a Balmazújvárosi/Füredi - Szabó Lőrinc - Csigekert utcai csomópont átépítése.