Velence közelében dolgozik az MKIF Zrt., az előkészítő munkálatok gyakorlatilag már el is kezdődtek.
A héten elkezdődnek az M7-es felett átívelő, velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez kapcsolódó előkészítő munkálatok - írja a munkálatokat végző Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) legújabb közleményében.
A jelenlegi, 3 méter széles, 9%-os emelkedővel épült hídtól, a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet, mely az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres és enyhébb, 5%-os ún. hosszesésű lesz.
A tájékoztatóban összefoglalják: az elvégzett műszaki vizsgálatok szerint a régi híd felújítása drágább lenne, mint egy új megépítése. A szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szólt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése után a kiszélesített pálya már nem férne el alatta. A most épülő új műtárgy, az M7 fejlesztési igényeihez igazodva épül meg és várhatóan az idei év végére készül el.
Az MKIF kiemeli, hogy a meglévő súlykorlátozás mellett a jelenlegi híd is biztonságos: a gyalogos és kerékpáros forgalmat folyamatosan biztosítani fogják, illetve elbontani is, csak az új híd forgalomba helyezését követően tervezik. A híd építéséhez kapcsolódóan a későbbiekben számítani kell majd forgalomkorlátozásra az M7-esen.
Teljes pályazár csak az éjszakai órákban várható, rövidebb időszakokra:
A főpályát és a Velence csomópontot érintő forgalomkorlátozásokról, azok pontos időpontjáról, menetrendjéről az MKIF Zrt. folyamatosan tájékoztatj az érdeklődőket a weboldalán, a közösségi média felületein, illetve az ÚTINFORM-on keresztül.
A magyar infrastruktúra-építés piacvezető cége egy cseh-magyar konzorcium tagjaként vesz részt a kivitelezésben; a munkák már meg is kezdődtek Plzen térségében.
A valójában öt különálló acélhíd együtteseként felépített Pentele hídon összesen 13 sarut cserélnek.