A PERI termékeit használva építi fel a Mindép-Generál Szolgáltató Kft. és alvállalkozója, a Menzor BGMI Kft. Győrben a kutat az év végéig.
Különleges megoldásokat igénylő, német hátterű franchise benzinkutat és éttermet adnak át Győrben. A 2019 végéig elkészülő projektet a Mo-To 95 Kft. beruházásában alakítják ki a megyeszékhely központi bevásárlócentruma, az Árkád mellett. A látványtervek alapján az új épületek organikus részét alkotják majd a győri városképnek, az építkezés részvevőinek ezért nagy figyelmet és modern megoldásokat kell alkalmazniuk a munkához. A létesítmény generáltervezését Korinek Judit és Csuka Gábor vállalta el, a tartószerkezeti tervező Lencsés Gábor.
A beruházásban a PERI zsaluzatait használják és a cég végezte el ezek alkalmazásának tervezését is. Lapunknak a szerkezetépítő cég képviselői elmondták: a projekt különlegessége és legnagyobb kihívása az építés során az volt, hogy szinte az összes szerkezethez egyedi zsaluzási megoldásokra volt szükség. Példaként felhozták: az egyben íves és döntött, nagy vastagságú rámpa lemezének alátámasztása gazdaságosan csak PERI MULTIPROP tornyokkal volt megoldható.
A kivitelező fővállalkozó Mindép-Generál Szolgáltató Kft.-vel és a zsalukat felépítő Menzor BGMI Kft.-vel a PERI sokat egyeztetett a zsaluterv elkészítéséhez. Mint elmondták, a sok energia befektetésére azért is volt szükség, mert az íves és döntött rámpát kéregelem szegmensekből tervezték.
Minden szegmens számára külön alátámasztás készült úgy, hogy a szegmensek minden irányban döntöttek, mégis kapcsolódniuk kellett egymáshoz, így adva ki a rámpa folyamatos ívét.
A befektetett erőforrások azért is szükségesek, mert a Győr városközpontjához közel fekvő épület így a környezetének megfelelő külsőt kap. A közel 5 méter magas, 45 cm vastag kéregelemes vasbeton födém alátámasztására a PERI nagy teherbírású MULTIPROP teherhordó tornyait vetette be a szerkezetépítő. A változó magasságú rámpalemezről induló íves falak zsaluzatát pedig a megfelelő esztétika és minőség megtartása mellett a PERI RUNDFLEX íves rendszereivel készítették el, melyek kiépítése egyenként 3-3 napig tartott.
A szerkezetek építése most is zajlik. A rámpa alátámasztás megépítése az egyedi íves és döntött kialakítás miatt közel 1 hetet vett igénybe. A födém a szűkös munkaterület és az ebből származó daruhasználati kihívások miatt 2 ütemben készül el. Az első ütem betonozása már el is készült, itt az alátámasztás kiépítése 4-5 napot vett igénybe.
Az összesen 1000 négyzetméteres parkolóval és 4 kútfejjel épülő benzinkút földszinti étterme és bolti része 350 négyzetméteres lesz. A fejlesztéshez nem csupán a zsaluzás során alkalmaztak modern megoldásokat, hanem a födémszerkezet általános tervezésénél és kivitelezésénél is.
Győrben elsőként Cobiax rendszerű, műanyag labdákkal kikönnyített vasbeton monolit födémszerkezetet adnak át, néhol 17-18 méteres fesztávokkal. A speciális szerkezeti kialakítások igényes kivitelezése biztosítja a frekventált helyen lévő épülettől elvárt építészeti megjelenést.
Az STR Hídgerenda termékcsalád 67-es látrányi elkerülőjén debütált.
Az elemeket milliméter pontossággal, rozsdásodásmentes eljárással készítik, egyedi kivitelben is.