2024.11.21, Csütörtök
21-es út: indulhat az áttérés a régi sávokról az újakra
fotó: magyarepitok.hu

21-es út: indulhat az áttérés a régi sávokról az újakra

NIF Zrt.

2016.11.30. 11:04 - Hegedűs Gergely

A nógrádi térség gyorsforgalmi elérhetőségét biztosító projektben a HE-DO, az Euroaszfalt, a Colas és a Swietelsky az új sávok befejezése után elkezdi a régiek teljes felújítását.

Hirdetés

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő beszámolója szerint a terveknek megfelelően halad a 21-es út négysávosítása közel 15 km-en. A fejlesztés Salgótarján gyorsforgalmi elérhetőségét teremti meg a Hatvan és a megyeszékhely közötti 21-es út kétsávos szakaszainak bővítésével. A júniusi alapkőletétel óta a munkák három szakaszon zajlanak. A fejlesztés során először a meglévő út mentén épül meg a két új sáv, majd a forgalmat az új sávokra átterelve új burkolatot tesznek a régi sávokra.


Mindhárom projekt fordulóponthoz ér

A NIF jelentéséből kiderül, a Szurdokpüspöki és Pásztó közötti II. szakaszon (Nógrád megye – 4,5 km) a Colas Út, a Colas Hungária és az Euroaszfalt konzorciuma már elkészült az új pályarésszel. A forgalmat december 1-én, csütörtökön átterelik, és megkezdik a főút jobb pályájának elbontását és az ottani új pálya megépítését.

A III. szakaszon, Pásztó és Mátraszőlős között (szintén Nógrád megye – 3,73 km) a HE-DO a kivitelező, itt december 12-ig szintén megtörténik a forgalom átterelése, és elkezdődik a régi jobb pálya bontása.

Az I. szakaszon Hatvan és Lőrinci között (Heves megye – 6,55 km) a HE-DO és a Swietelsky konzorciuma a befejező munkálatokat végzi a két új sáv kialakításánál. Az átterelés itt várhatóan január közepétől indul a régi pálya bontásával együtt.


Még további két szakasz hiányzik

A 21-es főút projektje további Nógrád megyei szakaszok megépítésével folytatódik 11,7 km-en megteremtve Salgótarján négysávos elérhetőségét. A Tar-Mátraverebély és Mátraverebély-Bátonyterenye szakaszokon épülő kétszer két sávos út kivitelezésére a közbeszerzési eljárás folyamatban van a NIF jelentése szerint. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében (IKOP) valósul meg.

A most épülő, első három szakasz részletes műszaki tartalmát a NIF ebben a jelentésében írja le, bemutatva a létrejövő csomópontokat, hidakat, aluljárókat, vadátjárókat és egyéb kapcsolódó kivitelezéseket.

Swietelsky Magyarország Kft.ColasHE-DOEuroAszfalt Kft.Útépítés21-es főút

Hírlevél

Hirdetés