A Salgótarján gyorsforgalmi elérhetőségét megteremtő útnak immár mindhárom szakaszán a régi sávok felújítása van a középpontban.
A négysávosodó 21-es útnak valamennyi szakaszán elkészültek az új sávok a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye szerint. Az összesen 15 kilométeren folyó munkálatok célja Salgótarján gyorsforgalmi elérhetőségének megteremtése a város és az M3-as közötti gyorsút kiépítésével. A fejlesztés során először az eredetileg kétsávos 21-es út szakaszai mentén épült meg két új sáv, ezután a forgalmat az új sávokra átterelve új burkolatot tesznek a régi sávokra.
A közleményből kiderül, a Heves megyei I. szakaszon Hatvan és Lőrinci között az aszfaltkötőréteg szintig elkészült a bal pálya. A kivitelező HE-DO és a Swietelsky konzorciuma várhatóan szerdán délután az új pályára tereli a forgalmat. Ezt követően megkezdik a régi jobb pálya bontását az összesen 6,55 kilométeres szakaszon.
A Nógrád megyei II. szakaszon, Szurdokpüspöki és Pásztó között (4,5 km) a bal pályára már januárban megtörtént az átterelés. A Colas Út, a Colas Hungária és az Euroaszfalt konzorciuma a jobb pályán már majdnem teljesen befejezte a régi pálya burkolatának bontását. Itt április elején megkezdődhet a burkolat építése.
A II. szakaszon a műtárgyaknál, a hollókői csomópontban, a vadátjárónál és a Sertéstelepnél épülő különszintű csomópontnál megkezdődik a cölöpözés.
A szintén a HE-DO által átépített Pásztó és Tar közötti III. szakaszon (3,73 km) már december közepe óta az új bal pályán megy a forgalom, a jobb pálya burkolatának feltörése folyamatban van. A pásztói csomópont nyugati oldala, illetve a főút felett átívelő híd alépítménye épül. A mátraszőlősi csomópontnál a hidak szerkezetkész állapotban vannak, a főpályánál a felüljáró felszerkezetének építése zajlik.
A kivitelezéssel érintett területeken 60km/h sebességkorlátozás és előzési tilalom van érvényben.
A 21-es főút projektje a Tar-Mátraverebély és Mátraverebély-Bátonyterenye szakaszok megépítésével folytatódik majd 11,7 km-en, ezek befejezése teremti meg Salgótarján négysávos elérhetőségét. Mindkét szakaszt a Swietelsky Magyarország Kft., HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. alkotta konzorcium kivitelezi.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.