A Salgótarján gyorsforgalmi elérhetőségét megteremtő útnak immár mindhárom szakaszán a régi sávok felújítása van a középpontban.
A négysávosodó 21-es útnak valamennyi szakaszán elkészültek az új sávok a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleménye szerint. Az összesen 15 kilométeren folyó munkálatok célja Salgótarján gyorsforgalmi elérhetőségének megteremtése a város és az M3-as közötti gyorsút kiépítésével. A fejlesztés során először az eredetileg kétsávos 21-es út szakaszai mentén épült meg két új sáv, ezután a forgalmat az új sávokra átterelve új burkolatot tesznek a régi sávokra.
A közleményből kiderül, a Heves megyei I. szakaszon Hatvan és Lőrinci között az aszfaltkötőréteg szintig elkészült a bal pálya. A kivitelező HE-DO és a Swietelsky konzorciuma várhatóan szerdán délután az új pályára tereli a forgalmat. Ezt követően megkezdik a régi jobb pálya bontását az összesen 6,55 kilométeres szakaszon.
A Nógrád megyei II. szakaszon, Szurdokpüspöki és Pásztó között (4,5 km) a bal pályára már januárban megtörtént az átterelés. A Colas Út, a Colas Hungária és az Euroaszfalt konzorciuma a jobb pályán már majdnem teljesen befejezte a régi pálya burkolatának bontását. Itt április elején megkezdődhet a burkolat építése.
A II. szakaszon a műtárgyaknál, a hollókői csomópontban, a vadátjárónál és a Sertéstelepnél épülő különszintű csomópontnál megkezdődik a cölöpözés.
A szintén a HE-DO által átépített Pásztó és Tar közötti III. szakaszon (3,73 km) már december közepe óta az új bal pályán megy a forgalom, a jobb pálya burkolatának feltörése folyamatban van. A pásztói csomópont nyugati oldala, illetve a főút felett átívelő híd alépítménye épül. A mátraszőlősi csomópontnál a hidak szerkezetkész állapotban vannak, a főpályánál a felüljáró felszerkezetének építése zajlik.
A kivitelezéssel érintett területeken 60km/h sebességkorlátozás és előzési tilalom van érvényben.
A 21-es főút projektje a Tar-Mátraverebély és Mátraverebély-Bátonyterenye szakaszok megépítésével folytatódik majd 11,7 km-en, ezek befejezése teremti meg Salgótarján négysávos elérhetőségét. Mindkét szakaszt a Swietelsky Magyarország Kft., HE-DO Kft. és a KM Építő Kft. alkotta konzorcium kivitelezi.
Újabb 2 millió köbméternyi föld megmozgatása a feladat; a korábbi tapasztalat sokat ér, de ez a munka egészen más paraméterekkel bír.
A közműépítések előkészítésében új dimenziókat nyitó talajradarról és az első BIM-es alapon megvalósuló hazai KEHOP-os vízminőség fejlesztési projektről is beszélgettünk Szabadics Rolanddal a Contech Építésügyi Konferencián, amelyhez a magyar cég számos értékes elemmel hozzájárult.