2024.04.24, Szerda
Rangos díjat nyert Magyarország ötödik legnagyobb nyílású hídja
Fotó: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu

Rangos díjat nyert Magyarország ötödik legnagyobb nyílású hídja

magyarepitok.hu

2018.09.11. 16:13 - Hegedűs Gergely

A Hódút által kivitelezett Mosoni-Duna-híd a szépsége mellett a különleges tolási technológiának és a betartott rövid határidőnek is köszönhette a sikert.

Hirdetés

A Győrt elkerülő 813-as főúton épült Klatsmányi Tibor-híd fejlesztése kapta az idei Tierney Clark-díjat.

A Lánchíd tervezőjéről elnevezett, 2000-ben alapított nívódíjat a projektben beruházó NIF Zrt., a tervező Pont-Terv Zrt. és Főber Zrt., valamint a kivitelező Hódút Kft. együttesen nyerte el.

Az átadót hétfőn tartották Budapesten a Magyar Tudományos Akadémia Székházának Dísztermében.


Ezért lett idén ez a híd a győztes

Magyarország ötödik legnagyobb nyílású hídja a 813-as főút harmadik szakaszával együtt épült meg, a teljes projektet a Strabag és a Hódút közösen kivitelezte. A forgalom idén márciusban indulhatott meg az elkerülő befejező szakaszán.

A bírálóbizottság a Tierney Clark-díj odaítélését a híd

  • gyönyörű esztétikai megjelenésével,
  • az építésénél alkalmazott különleges tolási technológiájával
  • és a nagyon rövid határidő sikeres betartásával indokolta.
A híd betolása előtti állapot - Fotó: Dernovics Tamás/magyarepitok.hu


Az értékelés Magyarországon egyedülálló hálós elrendezésű kábelekkel függesztett, ortotróp acél pályaszerkezetű „kosárfüles” ívhídként írja le az építményt. „A híd filigrán kialakítása és a kéttámaszra helyezés folyamán megfeszülő kábelek miatt a szerkezet építéstechnológiája jelentősen eltér a korábban alkalmazottaktól” – áll az elemzésben.

 

Kulcsszerepben a párhuzamos munkavégzés

Külön méltatják, hogy a mederhíd 180 méteres nyílása átíveli a folyómedret, így érintetlen marad a különösen védett parti sáv. Az ártéri nyílások ugyanakkor úgy lettek kialakítva, hogy az építéshez a lehető legkisebb területeket kelljen igénybe venni.

Mivel a 1800 tonnányi acél felszerkezet és az acél segédszerkezetek helyszíni szerelésére mintegy öt hónap állt rendelkezésre, a szerkezet szerelését úgy kellett szervezni, hogy egy időben a lehető legtöbb helyen történhessen párhuzamosan munkavégzés és az egymást követő folyamatok a lehető legkorábban tudják követni egymást.

GyőrStrabagHódút Kft.Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)ÚtépítéshídépítésPont-Terv Zrt.Főber Zrt.

Hírlevél

Hirdetés