A Hódút által kivitelezett Mosoni-Duna-híd a szépsége mellett a különleges tolási technológiának és a betartott rövid határidőnek is köszönhette a sikert.
A Győrt elkerülő 813-as főúton épült Klatsmányi Tibor-híd fejlesztése kapta az idei Tierney Clark-díjat.
A Lánchíd tervezőjéről elnevezett, 2000-ben alapított nívódíjat a projektben beruházó NIF Zrt., a tervező Pont-Terv Zrt. és Főber Zrt., valamint a kivitelező Hódút Kft. együttesen nyerte el.
Az átadót hétfőn tartották Budapesten a Magyar Tudományos Akadémia Székházának Dísztermében.
Magyarország ötödik legnagyobb nyílású hídja a 813-as főút harmadik szakaszával együtt épült meg, a teljes projektet a Strabag és a Hódút közösen kivitelezte. A forgalom idén márciusban indulhatott meg az elkerülő befejező szakaszán.
A bírálóbizottság a Tierney Clark-díj odaítélését a híd
Az értékelés Magyarországon egyedülálló hálós elrendezésű kábelekkel függesztett, ortotróp acél pályaszerkezetű „kosárfüles” ívhídként írja le az építményt. „A híd filigrán kialakítása és a kéttámaszra helyezés folyamán megfeszülő kábelek miatt a szerkezet építéstechnológiája jelentősen eltér a korábban alkalmazottaktól” – áll az elemzésben.
Külön méltatják, hogy a mederhíd 180 méteres nyílása átíveli a folyómedret, így érintetlen marad a különösen védett parti sáv. Az ártéri nyílások ugyanakkor úgy lettek kialakítva, hogy az építéshez a lehető legkisebb területeket kelljen igénybe venni.
Mivel a 1800 tonnányi acél felszerkezet és az acél segédszerkezetek helyszíni szerelésére mintegy öt hónap állt rendelkezésre, a szerkezet szerelését úgy kellett szervezni, hogy egy időben a lehető legtöbb helyen történhessen párhuzamosan munkavégzés és az egymást követő folyamatok a lehető legkorábban tudják követni egymást.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.