A NIF beruházásában a következő lépés a főút korábbi nyomvonalának átépítése, a munkálatok idejére ideiglenes terelőutat építenek ki.
Az ütemtervnek megfelelően halad a 87. számú főút Kőszeg és Rőtfalva országhatár közötti szakaszának korszerűsítése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában – derül ki a társaság közleményéből. A kivitelezést több mint 1,5 milliárd forintból a VértesAszfalt Építőipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. és a Meliorációs és Rekultivációs Kft. végzi.
A nyomvonal új határmetszési ponttal a magyar oldali 87. számú főutat köti össze az osztrák oldali B61a jelű úttal, tehermentesítve ezzel a meglévő szűk keresztmetszetű kőszegi határállomást és az ausztriai Rattersdorf (Rőtfalva) település belterületi szakaszát.
A kivitelezés következő fázisában megkezdődik a 87. számú főút korábbi nyomvonalának átépítése. A főút forgalmának − építkezés alatti 2×1 sávon történő − zavartalan fenntartása érdekében terelőút kiépítése vált szükségessé. A végleges út megépítéséig az ideiglenes terelőúton közelíthető meg a határátkelő.
Kőszeg és Rőtfalva határmenti kapcsolatának fejlesztése során a magyar oldalon 825 méter hosszú szakaszon végeznek munkálatokat, amelyből 625 méteren új nyomvonalú út építését, a fennmaradó 200 méteren a meglévő 87. számú főút felújítását valósítják meg.
A projekt célja a környező magyar és osztrák települések egymás közötti elérhetőségének javítása, és a határon átnyúló infrastruktúrában rejlő közös lehetőségek hatékonyabb kiaknázása.
A régi kőszegi határátkelő felé vezető úthoz új csomópontot építenek ki. A 87. számú főút további 590 méteres szakaszán mindkét oldalon elvégzik az útárkok rendezése és a csapadékvíz-levezetőmederhez történő csatlakozás kiépítését.
A beruházás a Zsira-Lutzmannsburg (Locsmánd) összekötő út felújítási munkáinak elvégzése projekttel közös Interreg V-A pályázat keretében nyert támogatást.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.