A rendszerváltás utáni évtizedben még messze voltunk a mára letisztult piaci folyamatoktól, de már akkor megmutatta az erejét néhány elszánt magyar kkv. Történelmi összegzésre vállalkozó cikksorozat indult az Indexen, melyben lapunk is érintett.
Minden történelmi időszaknak vannak tanulságai, teljesül ez az útépítésben is - ezek összegzését célozta meg az Indexen induló cikksorozat, amelynek első fejezete a 90-es évekkel foglalkozik, és amelynek társzerzője lapunk főszerkesztő-helyettese, Szabó Ákos.
A számos korabeli szakembert megszólaltató cikkből többek közt kiderül, az akkori magyar cégek a rendszerváltás után a multinacionális cégek megérkezésével rendkívüli piaci körülmények közt találták magukat,
amelyben egyszerre kellett védekezni és terjeszkedni.
Az elemzésből az is leszűrhető, hogy ebben az időben még jócskán jelen voltak azok a multik is, amelyek rendkívül alacsony árakkal operáltak, végső soron rossz minőséget és elcsúszó teljesítéseket okozva. A "vad tülekedés korszakaként" jellemzett időszak azonban csak átmenetinek bizonyult. Számos kkv-ként induló magyar vállalat tudta megalapozni a jövőjét ezekben az években, idővel pedig a multik közül is csak a minőséget és határidőket teljesítő vállalatok maradtak meg hazánkban.
A magyar cégek rátermettségére utalva egy konkrét példát is olvashatunk az Index cikkében. "Aki talpraesetten és nagy erőbedobással dolgozott, az meg tudta találni a számítását” - fogalmazott Varga Árpád, a Mélyépítő Budapest Kft. volt műszaki vezérigazgató-helyettese.
A korabeli vezető elmesélte, a cégük a 61-es főút kaposvári szélesítésénél a Vakond Kft.-t alkalmazta alvállalkozóként, amely akkoriban Szíjj László és Varga Károly vezetésével, tiszakécskei kkv-ként működött. "Ez egy határidős és kötbéres munka volt, így egy-egy nap is számított" - emlékezett Varga Árpád.
"Egyszer fel kellett hívnom őket emiatt, mert a gépkezelő megbetegedett: Szíjj László hétvégén kocsiba ült, megjött, beült a gépbe és aznap is dolgozott. Ez számomra nagyon nagy dolog volt.”
A fentieken túl számos korabeli érdekességet taglaló cikk teljes szövege itt olvasható.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.