A STR Mély- és Magasépítő Kft. építi ki a Győr-Moson-Sopron megyei várost délről elkerülő útvonalat.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben közzétette a mosonmagyaróvári déli tehermentesítő út kivitelezésére kiírt eljárás eredményét. A szakasz kiépítését a Strabag-csoporthoz tartozó STR Mély- és Magasépítő Kft. végezheti el.
A NIF Zrt. útfejlesztési igazgatójával, Pántya Józseffel készült interjúnkban írtunk arról, hogy a Kiemelt társadalmi igényeken alapuló közútfejlesztések részeként számos elkerülő, illetve tehermentesítő utat alakítanak ki. Ennek a programnak a részeként épül meg Mosonmagyaróvár déli elkerülője is.
A kiírás szerint a 2 920 méter hosszú, egybefüggő, déli tehermentesítő út az 1-es és a 86-os főút összekötésével a déli városrész tehermentesítését és az iparterület feltárását valósítja meg 2x1 sávon.
A tervek szerint az érintett útszakaszon 3 körforgalom épül az 1-es és a 86-os főúti csomópontokban, illetve a főpálya 0+755 kilométerszelvényében.
2635 méter hosszan új, egybefüggő utat építenek ki, a 285 méter hosszú Kenyérgyári úti szakaszon a meglevő út nyomvonala másodrendű belterületi főúti paraméterekkel valósul meg.
A feladat részét képezi az 1-es számú, Budapest – Hegyeshalom − Rajka vasútvonal feletti 26,11 méter + 12,11 méter támaszközű, előregyártott vasbeton hídgerendákból álló felszerkezetű felüljáró építése is. A kivitelezés során mintegy 1 400 méter hosszban kerékpárutat és közös gyalogos-kerékpárúti szakaszokat is kialakítanak.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.