Már meg is vannak a Herend és Devecser közötti szakasz tervezői.
Kiderült, ki készíti elő a 8-as számú főút Herend és Devecser közötti négysávosítását. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hirdetménye szerint a szakaszt az UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt., az UNITEF'83 Műszaki Tervező és Fejlesztő Zrt. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. tervezi nettó 2,45 milliárd forintos szerződéses értéken.
A beruházásban a 8-as főút a két település között egybefüggően hozzávetőlegesen 27,5 kilométeren négysávosodik. A projekt tartalmazza
A fejlesztésben mintegy 12 kilométer hosszan új nyomvonalon épül gyorsforgalmi út, emelett az eredeti nyomvonal cca. 15,5 km-en kerül négynyomúsításra és 11,5 t teherbírású burkolatmegerősítésre.
A szakasz a legnagyobb műtárgyként tartalmazza a Városlődi-völgyhíd áttervezését is, ahol felszerkezet tervezett hossza 91,40 méter.
A közbeszerzésből az is kiderül, hogy a szakasz négynyomúsításához szükséges az engedélyezési tervek korszerűségi felülvizsgálata, valamint a kiviteli tervek elkészítése.
Az összegzés külön kitér Devecser nyugati elkerülőjére és az Ajka-Bakonygyepes elkerülő útra, miután előírja ezek engedélyezési és kiviteli teveinek elkészítését, valamint a szükséges engedélyek megszerzését.
A tervezési feladat részeként az Ajka-Bakonygyepes elkerülő útnak a 7339-es jelű Ajka - Devecser összekötő útig történő meghosszabbítási lehetőségének a tanulmánytervi szintű vizsgálatát is el kell végezni mintegy 1,5 km hosszban.
A tervezési feladaton belül BIM rendszerben (3 dimenzióban) kell megtervezni a négynyomúsítással érintett szakaszokat.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.