A NIF már keresi a csomópont le- és felhajtó ágainak tervezőjét és kivitelezőjét.
A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az uniós közbeszerzési közlönyben megjelentette az M0 autóút és az 5103 jelű összekötő út csomópont fejlesztésének befejezéséről szóló ajánlati felhívást.
A nyertes ajánlattevő feladata az M0 autóút 5103. jelű út különszintű csomópontjának déli oldalán az autópálya jobb pályájának a különszintű csomópont lehajtó és felhajtó ágának megvalósítása, és kapcsolatának kialakítása az 5103. jelű úttal.
A lehajtó ág 223 méter, a felhajtó ág 257 méter hosszan biztosítja majd az M0 és az 5103. jelű út közötti kapcsolatot.
Az M0 autóúton a halásztelki és szigetszentmiklósi csomópont között megközelítőleg 2,5 kilométer hosszon az útpályán a három forgalmi sáv és üzemi sáv helyett, három forgalmi sáv és gyűjtő-elosztó sávot alakítanak ki a meglévő burkolatszélességen.
A Leshegy utcától déli irányban egy visszafordulást is biztosító kétsávos turbó körforgalmat alakítanak ki. Az 5103. jelű úton a beavatkozás hossza megközelítőleg 959 méter.
A tervek szerint az 5103. jelű út Leshegy utcai csatlakozásának, és a kialakítandó turbó körforgalom közötti szakaszának, valamint a körforgalom déli, illetve nyugati ágainak burkolatrekonstrukciója és pálya korrekciója is megvalósul.
A projektben elvégzik a szükséges közműkiváltásokat, továbbá változtatható jelzésképű táblákat helyeznek el az M0 autóút szelvényeiben lévő portálszerkezeteken. A fentieken túl forgalomszámláló hurkot is telepítenek a csomópont északi és déli le- és felhajtó ágaiban.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.