A Magyar Közút beruházásában a 7-es főúton épült körforgalom napi 10 ezer autónak teszi biztonságosabbá a közlekedést.
Tavaly nyáron megírtuk, hogy elrajtoltak a munkák Nagykanizsán, a 7-es főút és a Petőfi utca kereszteződésében egy körforgalmú csomópont kivitelezésén. A munkát a Duna Aszfalt Zrt. végezte el a Magyar Közút Nzrt. megbízásából 570 millió forint értékben, május 11-én pedig ünnepélyesen átadták a fejlesztést.
Mórocz László, a Magyar Közút Zala megyei igazgatója azt mondta: a beruházás azért is volt fontos, mert a 7-es főút ezen szakaszát naponta mintegy 10 ezer jármű veszi igénybe,
így a korábban balesetveszélyes kereszteződést felváltó új körforgalom már biztos átkelést tesz lehetővé minden közlekedő számára.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az avatáson emlékeztetett: 2010 óta már több mint 6500 kilométernyi útszakaszon, főként mellékutakon történt korszerűsítés. Tavaly a tervezett ezer kilométert csaknem negyedével meghaladta a rendbe tett útszakaszok hossza, a 480 útszakaszt érintő felújítások költsége mintegy 220 milliárd forint volt, jelentős részben a Magyar falu program keretéből.
Az idén több mint 1500 kilométer hosszú útszakaszon zajlik felújítás mintegy 300 milliárd forint értékben, túlnyomó részben magyar állami forrásból
– tette hozzá.
Mosóczi László kitért arra is, hogy Zala megye hamarosan megkerülhetetlen logisztikai és közlekedési csomóponttá válik a jelenleg is zajló közlekedési beruházások jóvoltából. Említette egyebek mellett
Balogh László polgármester hangsúlyozta: a város hat út és két vasútvonal találkozásában fekszik, ami fontos közlekedési csomóponttá teszi.
Az új körforgalomtól alig 25 perc alatt érhető el a Balaton, 3 óra alatt pedig az Adriai-tenger.
Cseresnyés Péter országgyűlési képviselő pedig kiemelte: az átalakított csomópont másfél éves előkészítés után, kiemelt beruházásként valósulhatott meg. Nemcsak biztonságosabbá teszi az átkelést a járművek, a gyalogosok és a kerékpárosok számára, hanem megkönnyíti a közlekedést a régi és az újonnan épülő ipari parkok irányába is.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.