A NIF Zrt. megbízásából Debrecen mellett egy 2,2 kilométeres szakaszon dolgozik a STRABAG Építőipari Zrt.
Fontos útfejlesztésen dolgoznak február óta Debrecenben: a 33-as út 2,2 kilométeres szakaszát 2x2 sávosra bővítik a BMW-gyár fejlesztési területének otthont adó Észak-Nyugati Gazdasági Övezet és az M35-ös autópálya között.
A projekt során a főút részeként egy 2x2 sávos közúti hidat építenek és egy 1 sávos direkt ág átvezetése történik meg a MÁV 108-as számú vasútvonala felett, csomóponti ágak, új jelzőlámpás csomópontok, párhuzamos gyalog- illetve kerékpárutak és mezőgazdasági földutak kialakításával.
A 33-as sz. főút beruházással érintett szakasza jelentős közúti forgalmat bonyolít le, a fejlesztés hatására a forgalom könnyebben eloszlik majd, illetve a Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben a jelenleg kialakítás alatt álló BMW-gyár is gyorsabban megközelíthető lesz.
Lapunkat júniusban a NIF Zrt. munkatársai tájékoztatták a projekt státuszáról. Mint kiderült az útépítési előkészítő munkákkal jelentős mértékben előrehaladtak, illetve már töltéseket is építenek.
Így a közműfeltárás és lőszermentesítés elrajtolt, a geodéziai alapponthálózatot is kiépítették, a szükséges fa- és cserjeirtási munkákat is elvégezték, és most a fák tuskóit szedik fel. A munkaterület háromnegyedén a humuszleszedéssel is elkészültek.
A töltésépítési munkák jól haladnak, illetve mindkét műtárgy (mind a főpályahíd, mind a Déli bekötő) próbacölöpözését elvégezték, ugyanúgy, mint a próbacölöpterhelési vizsgálatokat is.
A NIF Zrt. kiemelte még a 108-as vasútvonal feletti átvezetésre szolgáló direkt ággal kapcsolatban: innovatív technológiával készül el, mivel a hídháttöltést mintegy 1260 köbméter üveghabból alakítják ki.
Az építési munkálatokat a forgalom folyamatos fenntartása mellett végzi a kivitelező, a fejlesztés várhatóan 2023 október végére fejeződik be.
A NIF Zrt. tájékoztatójában számokban is összefoglalta a projektet. Eszerint a beruházásában várhatóan összesen 242 000 köbméter földművet, illetve 11 000 köbméter hidraulikus kötőanyagú és 12 100 köbméter bitumenes kötőanyagú pályaszerkezetet építenek majd ki.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.