A melegaszfalt keverő telepek nyitását követően már a lokális javítási munkák kerülnek a közútkezelő tevékenységének fókuszába.
A következő időszak időjárására tekintettel március 16-án véget ért a téli üzem a Magyar Közútnál – olvasható a közútkezelő közleményében. Március 31-ig mérnökségenként még legalább egy, síkosságmentesítésre alkalmas adapterekkel felszerelt gépet bevetésre készen tartanak a szakemberek.
A 125 napos téli üzem során a Közút szakemberei 98 napon végeztek síkosságmentesítést, 42 napon pedig hóeltakarítást. Bár az Országos Meteorológiai Szolgálat összesítése alapján 1901 óta a 2022-23-as téli időszak volt a második legenyhébb téli szezon, a hajnali, reggeli fagyok miatt országosan így is több mint 48 ezer tonna sót, több mint 3,6 millió liter kálcium-klorid oldatot és 117 tonna érdesítőanyagot juttattak ki a 31 ezer kilométernyi országos közúthálózatra.
Az enyhe tél miatt viszont az átlagosnál több növényzetgondozási munkát végezhettek a szakemberek a vegetációs időszakon kívül. A rendelkezésére álló kapacitásokkal folyamatosan, ütemezetten végezték továbbá a hidegaszfaltos javítási munkákat is, melyeket tavasztól, a melegaszfaltkeverő telepek újranyitását követően már a tartósabb beavatkozások váltanak fel.
A tájékoztatás szerint 2023. március 17-től a lokális burkolatfelújítások és a forgalomra veszélyes kátyúk megszüntetésén túl a szakemberek kaszálást, növényzetgondozást, szemétszedést és jelzőtáblák, védőkerítések, vezetőoszlopok, szalagkorlátok kihelyezését, bevonását, tisztítását, valamint jelzőlámpák karbantartását végzik.
Mivel országosan folyamatosan dolgoznak a továbbiakban is a közútkezelő szakemberei, ezért a közlekedőknek továbbra is érdemes lesz még utazásuk előtt tájékozódni az aktuális korlátozásokról, forgalmi helyzetről a társaság Útinform szolgálatánál, a www.utinform.hu oldalon. A Magyar Közút továbbá arra kéri az autósokat, hogy fokozott óvatossággal közlekedjenek a munkaterületek térségében és vigyázzanak az utakon dolgozó mérnökségi szakemberekre – írták végezetül.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.
Egy új teherforgalmi átkelőhely létesítését, valamint az ehhez kapcsolódó útfejlesztéseket is tartalmazza a tervcsomag, amelyet közösen nyújt be az Európai Uniónak a két állam.