Mindkét szakaszon a SWIETELSKY dolgozik, a fejlesztéssel biztonságosabbá válik a közlekedés a helyiek számára.
Nemrég lapunk is beszámolt arról, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában több útfelújítás kezdődik az ország délkeleti részében. Most helyszíni sajtótájékoztatón jelentették be az érintett polgármesterekkel együtt, hogy a Békés vármegyében megkezdett hat projektből kettő a 4404 jelű Szarvas-Orosháza összekötő út és a 4642 jelű Gyomaendrőd-Nagyszénás-Szentes összekötő út – derül ki a beol.hu beszámolójából.
A fejlesztés értéke összesen 836 millió forint és 4,9 kilométer hosszúságú utat érint. A Szarvas-Orosháza szakasz a Magyar Falu Program részeként, a Gyomaendrőd-Nagyszénás-Szentes összekötő út pedig a TOP program keretében készül el.
A kivitelezéseket a SWIETELSKY Magyarország Kft. végzi, a munkálatok már mindkét szakaszon elkezdődtek.
Molnár Etele, Szarvas alpolgármestere elmondta:
a Szarvast Orosházával összekötő úton, 2,9 kilométeren egy rég várt felújítás van folyamatban. Ugyan a város 2019 óta mentesül a 44-es út korábbi forgalmának terhétől az M44-es autóút megépülésével, ám a munkálatok során károkat szenvedett a most felújítandó útszakasz. A biztonság rendkívül fontos egyrészt a munkába járók miatt, másrészt a mentőautó forgalom is jelentős, hiszen Szarvas az orosházi kórházhoz tartozik.
A projekttel együtt valósul meg a Gyomaendrőd-Nagyszénás-Szentes összekötő út felújítása is, amely Gyomaendrőd polgármesterének szavai szerint szintén nagyon fontos a helyieknek. Egyrészt mert érinti Hunya települést is, amellyel közös hivataluk van, másrészt a közös a hivataluk Hunya napi szinten munkába és iskolába ingázó lakosság miatt – mondta el Toldi Balázs.
Bejelentette, hogy a Szarvast és Gyomaendrődöt összekötő út felújításának tervezése is elkezdődött, ami sokkal könnyebbé teszi majd a gyomaendrődiek számára a 44-es főút, illetve az M44-es autóút elérését.
Dankó Béla országgyűlési képviselő arról beszélt, hogy bár Békés vármegye legfontosabb és legnagyobb útfejlesztése az M44-es autóút megépítése, azonban a mellékutak javítása is fontos, hiszen a lakosság legnagyobb részben azokat használja.
A Duna Group kivitelezésében épülő új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
A HE-DO dolgozik a projekten (illetve alvállalkozóként a KM Építő is részt vesz a kivitelezésben), melyben egy magyar-szlovák államhatáron futó összekötő út rézsűcsúszását javítják ki.