A fejlesztés során 2840 méteren meglévő utakat újítottak föl és szélesítettek ki, míg 1,1 kilométer teljesen új szakaszként jött létre, emelett biciklút is épült több mint 4 kilométeren.
Elkészült a Szeged legnagyobb lakóövezetét és az ELI-ALPS lézeres kutatóközpontot összekapcsoló új, 3,9 kilométeres út, az uniós támogatással, 4,2 milliárd forintból megvalósult beruházást szerdán adták át. A kivitelező a Colas Út Építőipari Zrt. és a Délút Építő és Bányászati Kft. konzorciuma volt.
A helyszínen kiosztott sajtóanyag szerint a beruházás valamennyi közlekedési mód számára megteremtette a szükséges infrastruktúrát.
A fejlesztés során 2840 méteren meglévő utakat újítottak föl és szélesítettek ki, három új körforgalmat és 4420 méternyi kerékpárutat alakítottak ki. Tíz új buszmegálló építése mellett három meglévőt is felújítottak, így szeptember 1-jétől a 78 és a 78A jelű autóbuszok már az új utat használják. Csapadékelvezető csatornákat 6,7 kilométeren építettek, két záportározót alakítottak ki és elkészült a közvilágítás.
A projekt része új zöldfelületek kialakítása, mely a kánikula elmúltával indul el: több ezer négyzetmétert füvesítenek, 160 fát és 1100 cserjét ültetnek.
Nagy Sándor (Momentum) városfejlesztési alpolgármester az út avatásán elmondta, a most záruló uniós költségvetési ciklus legnagyobb szegedi önkormányzati beruházása az út, melyből 1,1 kilométer teljesen új szakasz. Szeged legnagyobb lakövezetét, a Vértót, kapcsolja össze az 5-ös főút bevezető szakaszával. Ez a terület a város legnagyobb ipari és kereskedelmi övezete, ahol 3,5-4 ezer ember dolgozik. A terület központjában működik az ELI-ALPS kutatóközpont, amelynek a szomszédságában tudományos, innovációs parkot alakítanak ki.
A lézeres kutatóközponthoz vezető új út kialakítása az önkormányzat Szeged észak-nyugati részét érintő infrastruktúra-fejlesztési programjának záró eleme, mellyel az ott működő cégeket ösztönzik új beruházásokra, valamint újabb vállalkozásokat letelepedésre. A közelmúltban fejeződött be a Kollégiumi út korszerűsítése 832 millió forintból, csaknem 1,3 milliárd forintból pedig belterületi gazdasági utakat fejlesztettek.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.
A munkálatok során derült ki, hogy az útnak nincs megfelelő teherbírása, így az alapjaitól kezdve építették újjá a HE-DO és a Colas kivitelezésében zajló projektben.