Kiviteli tervek készülnek a Duna-parti város forgalmi terhelését enyhítő 3,93 kilométeres új úthoz.
Nemrég megírtuk annak a 24 közútfejlesztési beruházásnak a listáját, melyre biztosították az előkészítéshez szükséges forrásokat. A listában az első helyen a bajai déli elkerülő projektje szerepelt. Szeptember 21-én az uniós közbeszerzési értesítőben meg is jelent a kiírás a kiviteli tervek elkészítésére.
Az építési engedélyek már rendelkezésre állnak: 2022 elején, amikor egyszer már (végül eredménytelenül) kiírták a projekt közbeszerzését, beszámoltunk arról, hogy ezeket a Cívis Komplex Mérnök Kft. készítette el.
Az új nyomvonalú bajai déli elkerülő 3,93 kilométer hosszú lesz, 2x1 sávos, másodrendű főútnak megfelelő kialakítással.
A szakaszra két új körforgalmú csomópontot is terveznek, illetve a harmadik fő csomópontja az 5501-es út és a Bokodi út találkozásánál lesz. Emellett az 5501-es összekötő út nyomvonalát megváltoztatják 261 méteren, az 5506-os összekötő útét pedig 350 méteren.
A kereszteződések és körforgalmak, illetve csomópontok kialakításához még
A feladat része még 2 új tengelysúly-mérőhely, 4 új bazaltbeton burkolatú öblös autóbusz megállóhely, valamint közműkeresztezések és -kiváltások kivitelezésének az előkészítése is.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.