A Strabag kivitelezésében egy összetett útfejlesztési projekt fejeződött be Debrecen egyik legforgalmasabb kivezető közlekedési folyosóját fejlesztve.
Debrecen mellett átadták a 33-as főútnak az M35-ös autópálya és az épülő BMW-gyárnak helyt adó ipari övezet közötti kibővített szakaszát. A 2,2 kilométeres szakasz négysávosítása az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában, a STRABAG Építőipari Zrt. kivitelezésével készült el.
A projektben egy egysávos direkt ág átvezetése is megtörtént a MÁV 108-as számú vasútvonala felett. Emellett csomóponti ágak, új jelzőlámpás csomópontok, párhuzamos gyalog- illetve kerékpárutak és mezőgazdasági földutak is létrejöttek.
A városból a Hortobágyra vezető 33-as főút érintett szakasza (a térképen pirossal a Strabag által kivitelezett szakasz) már a BMW-beruházás előtt is jelentős forgalmat bonyolított le, így a tovább növekedő terhelése miatt a bővítése még indokoltabbá vált.
Ide kapcsolódó fejlesztés a 33-as főút folytatólagos bővítése: a szóban forgó ipari fejlesztési terület és a 3316-os jelű összekötő közötti a KE-VÍZ 21 Zrt. végzi el a négysávosítást 2010 méteres szakaszon (a térképen zölddel jelölve).
A tavaly februárban elrajtolt beruházásról a korábbi beruházó cégként a NIF Zrt. lapunknak arról számolt be, hogy a vasúti híd innovatív technológiával készült, mivel a hídháttöltést mintegy 1260 köbméter üveghabból alakították ki. Az útépítés során mintegy 240 000 m3 földmű, 11 000 m3 hidraulikus kötőanyagú és 12 000 m3 bitumenes kötőanyagú pályaszerkezet építése történt meg.
Az átadó sajtótájékoztatón jelen volt Bói Loránd, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkára; Kósa Lajos, a térség országgyűlési képviselője; Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere; valamint Joó István, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója.
Bói Loránd felhívta rá a figyelmet, a most átadott beruházás országosan is példaértékű: olyan integrált megoldás született a gyártelep kiszolgálására és a térségben élők közlekedésének javítására, amire Magyarországon kevés példa van. Papp László hozzátette, Debrecenben az elmúlt években történelmi léptékű gazdaság- és közlekedésfejlesztés történt, de további, még nagyobb léptékű munkákra készülnek.
Kósa Lajos Debrecent az ország egyik ipari központjának nevezte, amely "a főváros után a legnagyobb helyi iparűzési adóbevétellel rendelkező város lesz". Joó István azt mondta, hogy kezdeményezésükre tavaly óta mintegy 125, ipari parkok fejlesztését szolgáló kormánydöntés született, több mint 800 milliárd forint értékben.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.
Több mint hét kilométeren felújította és közel 3 kilométeres szakaszon négysávosra bővítette a 441-es főutat Kecskemét és Nagykőrös között a Colas Út Zrt.. Ma ünnepség keretében adták át a vármegyéken átívelő fejlesztést.