A Főmterv dokumentációja alapján a Hídépítő munkájával készült el a híd.
Ipoly-hidat adtak át Magyarország és Szlovákia között, az egyik oldalon Őrhalomnál, a másikon pedig Ipolyvarbónál, ami megkönnyíti a határ menti közösségek életét, s a gazdaságfejlesztés szempontjából is fontos – jelentették be december 1-jén, ünnepélyes sajtótájékoztatón.
Az átkelőt és a magyar oldali csatlakozó utat a Hídépítő Zrt. alakította ki, a híd tervezése a FŐMTERV Zrt. nevéhez fűződött. A tervezési munkákról ebben a cikkünkben olvashatnak részletesebben. Míg 2010-ben még csak huszonkét határátkelési pont volt a két ország között, ma már a harminckilencediket adták át.
Az EU társfinanszírozásával 2,5 milliárd forintból megvalósult fejlesztés során a 30,5 méteres híd mellett Magyarországon 1100 méter, Szlovákiában pedig 400 méter utat építettek.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az eseményen kifejtette: a magyar állam stratégiai feladata, hogy minél több átkelési lehetőség legyen Magyarország és Szlovákia között. „Ez jó Szlovákiának, jó Magyarországnak, jó a szlovákoknak és jó a magyaroknak a határ mindkét oldalán."
Rámutatott, hogy méltatlan állapotot számoltak fel,
ugyanis Ipolyvarbó és Őrhalom között legalább fél órát kellett autózni, 23-24 kilométert kerülve, és ez most pár percre, néhány száz méterre csökkent.
"Ez tehát a harminckilencedik átkelési pont, de nem állunk meg" - jelentette ki a miniszter, hozzátéve, hogy a jövő év elején újabb átkelési pontot adnak át Drégelypalánknál. Mint korábban megírtuk, itt a munkára a Colas Közlekedésépítő Zrt., a magyar oldali csatlakozó útépítés tekintetében a Colas Út Zrt., a szlovák csatlakozó út tekintetében a BVT-STAV s.r.o. szerződött. Az engedélyezési terveket a Speciálterv Kft., míg a kiviteli terveket a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a Pont-Terv Zrt. készítette.
Megindult a tervezés: a Tokaji borvidék fontos útjának következő szakaszán kezdődik meg felújítás.
Előreláthatóan év végén adják át az év egyik legizgalmasabb hazai útépítési projektjét, az M85-ös gyorsforgalmi út zárószakaszán épülő Bécsi-dombi alagutat. Az alagút építése során a szakemberek a Mapei vízszigetelési és fényvisszaverő bevonati rendszerét használták.