A kivitelező Colas Zrt. a téli leállás után jövőre a szegélyek és a szigetelés kiépítésével folytatja a munkát.
Tavasz óta dolgozik a kivitelező a Drégelypalánkot és Ipolyhídvéget (Ipel’ské Predmostie) összekötő híd építésén – közölte a beruházó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A kivitelezést a hídépítés tekintetében a Colas Közlekedésépítő Zrt., a magyar oldali csatlakozó útépítés tekintetében a Colas Út Zrt., a szlovák csatlakozó út tekintetében a BVT-STAV s.r.o. végzi. Az engedélyezési terveket a Speciálterv Kft., míg a kiviteli terveket a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a Pont-Terv Zrt. készítette.
A fejlesztés a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és Ipolyhídvég Önkormányzatának beruházásában, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében valósul meg. Az uniós támogatás összege 5 210 722,72 EUR.
Az Ipoly folyó áthidalására egy 48,5 méter szabad nyílású vasbeton pályalemezzel merevített, 2 főtartós acél ívhíd épül.
A kivitelező szeptemberben beemelte a híd főtartóit, októberben pedig befejezte a merevítőtartók és az ívtartók keresztmetszeti hegesztési munkálatait, valamint lezajlott a függesztőrudak elhelyezése. Elkészült a pályalemez alsó zsaluzata és befejeződtek a vasalási munkái. Ezek után kezdődhetett meg a pályalemez betonozása.
A kivitelező a téli leállás után jövőre a szegélyek és a szigetelés kiépítésével folytatja a munkát.
A beruházáshoz kapcsolódóan mind magyar, mind pedig szlovák oldalon csatlakozó út épül. A magyarországi szakasz Drégelypalánkról indulva keresztezi a Vác – Balassagyarmat vasútvonalat, majd a régi hídhoz vezető töltésen vezet át az Ipoly árterén. Kezdeti, körülbelül 300 méter és utolsó, körülbelül 370 méter hosszú szakasza meglévő, aszfaltozott úton halad, amelynek átépítése szintén a projekt keretében valósul meg. A tervezett út teljes hossza magyar területen 1017 méter, szlovák oldalon 170 méter.
Az Ipoly-hídhoz vezető magyar oldali útszakasznál elkészült a szegélyépítési munka az út ártéri szakaszán, valamint a fagyálló zúzottkő alap fél kilométeren.
A fejlesztés várhatóan 2023 októberében fejeződik be.
Összesen 14,1 kilométernyi 2x1 sávos pálya kivitelezési dokumentációjának elkészítésére írtak ki feltételes közbeszerzést.
Székelyudvarhely és Székelykeresztúr között több mint 20 kilométer hosszan, négy új hidat is építettek.