2024.11.21, Csütörtök
Befejeződött a Drégelypalánkot és Ipolyhídvéget összekötő híd pályalemezének betonozása
Fotók: NIF Zrt.

Befejeződött a Drégelypalánkot és Ipolyhídvéget összekötő híd pályalemezének betonozása

magyarepitok.hu, NIF Zrt.

2022.12.05. 12:40 - Kalácska-Nagy Nóra

A kivitelező Colas Zrt. a téli leállás után jövőre a szegélyek és a szigetelés kiépítésével folytatja a munkát.

Hirdetés

Tavasz óta dolgozik a kivitelező a Drégelypalánkot és Ipolyhídvéget (Ipel’ské Predmostie) összekötő híd építésén – közölte a beruházó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A kivitelezést a hídépítés tekintetében a Colas Közlekedésépítő Zrt., a magyar oldali csatlakozó útépítés tekintetében a Colas Út Zrt., a szlovák csatlakozó út tekintetében a BVT-STAV s.r.o. végzi. Az engedélyezési terveket a Speciálterv Kft., míg a kiviteli terveket a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a Pont-Terv Zrt. készítette.

A fejlesztés a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és Ipolyhídvég Önkormányzatának beruházásában, az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretében valósul meg. Az uniós támogatás összege 5 210 722,72 EUR.

Fotók: NIF Zrt. 

Mind magyar, mind pedig szlovák oldalon csatlakozó út épül

Az Ipoly folyó áthidalására egy 48,5 méter szabad nyílású vasbeton pályalemezzel merevített, 2 főtartós acél ívhíd épül.

A kivitelező szeptemberben beemelte a híd főtartóit, októberben pedig befejezte a merevítőtartók és az ívtartók keresztmetszeti hegesztési munkálatait, valamint lezajlott a függesztőrudak elhelyezése. Elkészült a pályalemez alsó zsaluzata és befejeződtek a vasalási munkái. Ezek után kezdődhetett meg a pályalemez betonozása.

A kivitelező a téli leállás után jövőre a szegélyek és a szigetelés kiépítésével folytatja a munkát.

A beruházáshoz kapcsolódóan mind magyar, mind pedig szlovák oldalon csatlakozó út épül. A magyarországi szakasz Drégelypalánkról indulva keresztezi a Vác – Balassagyarmat vasútvonalat, majd a régi hídhoz vezető töltésen vezet át az Ipoly árterén. Kezdeti, körülbelül 300 méter és utolsó, körülbelül 370 méter hosszú szakasza meglévő, aszfaltozott úton halad, amelynek átépítése szintén a projekt keretében valósul meg. A tervezett út teljes hossza magyar területen 1017 méter, szlovák oldalon 170 méter.

Az Ipoly-hídhoz vezető magyar oldali útszakasznál elkészült a szegélyépítési munka az út ártéri szakaszán, valamint a fagyálló zúzottkő alap fél kilométeren.

A fejlesztés várhatóan 2023 októberében fejeződik be.

Galéria

ÚtépítésColasNemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF)Speciálterv Építőmérnöki Kft.Roden Kft.Pont-Terv Zrt.DrégelypalánkIpoly-híd

Hírlevél

Hirdetés