A híd a Colas kivitelezésében készül el, az engedélyezési dokumentációt pedig a Speciálterv késztette el.
Nemrég írtunk egy Ipoly-hídról, amely a Colas-csoport kivitelezésében épül meg, amikor az Ipolydamásd-Helemba híd építkezéséről mutattunk be egy videót. Most szintén egy, javarészt a Colas munkájával épülő Ipoly-határhíd, ezúttal a drégelypalánki átkelő munkáiról érkezett hír. Itt az engedélyezési terveket a Speciálterv Kft., míg a kiviteli terveket a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a Pont-Terv Zrt. készítette a kivitelezés pedig három részre oszlik:
A projekt alapkövét 2022 áprilisában tették le, a 2,6 milliárd forintból épülő 50 méteres acélhíd nyitva lesz a személy- és a 3,5 tonna össztömeget meg nem haladó teherforgalom előtt is.
Most a híd és magyar oldal részprojektjeiben a beruházó szerepét ellátó NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. adott tájékoztatást a nool.hu-nak a munkálatok előre haladásáról.
A híd főtartóit szeptemberben emelték be, ezáltal a műtárgy elnyerte közel végleges alakját. A magyar oldali útcsatlakozás alapozási munkálatai pedig szintén lezajlottak
– közölte az állami cég.
Hozzátették, hogy a híd 2023. október 29-e után megnyílik a közúti személyforgalom előtt, ahol legfeljebb a 3,5 tonna össztömegű gépjárművek közlekedése lesz megengedett.
Az átkelőt kétirányú gyalogúttal adják majd át. Az Ipoly a magyar-szlovák államhatáron belüli új csatlakozó útja Drégelypalánk központjából kiindulva keresztezi a Vác –Balassagyarmat vasútvonalat és az Ipoly árterén keresztül ér majd el a hídhoz. Míg korábban 20 percet kellett kerülni Drégelypalánk és a túlparti Ipolyhídvég lakóinak a találkozáshoz, az átkelő elkészültével megszűnik ez az állapot.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Folytatják a Csengery utca fejlesztését.