A Colas Zrt. építi meg az új határhidat.
2023-ig összesen hat átkelési pont létesül Magyarország és Szlovákia között; három Ipoly-híd, egy kerékpáros híd a Duna fölött, egy komp összeköttetés és egy útösszeköttetés is megvalósul.
Most a - Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. a szlovák féllel zajló beruházásban létrejövő - Drégelypalánk-Ipel’ske Predmostie (Ipolyhídvég) közötti híd előrelépéséről számolhatunk be, ugyanis április 20-án sor került a projekt alapkőletételi ünnepségére. Az új hidat a Colas Közlekedésépítő Zrt. építi meg.
A Drégelypalánk-Ipel’ske Predmostie (Ipolyhídvég) közötti határhíd az Ipoly folyót a 72+946 kilométer szelvényben keresztezi. Az engedélyezési terveket a Speciálterv Kft., míg a kiviteli terveket a Roden Mérnöki Iroda Kft. és a Pont-Terv Zrt. készítette.
Az eseményen beszédet mondott:
Újabb Ipoly-híd épül jövő év végéig Magyarország és Szlovákia között, az egyik oldalon Drégelypalánknál, a másikon Ipolyhídvégnél, ami nagyban megkönnyíti a határ menti közösségek életét - közölte a tárca közleménye szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter az ünnepélyes alapkőletételen.
Az Igor Matovic szlovák miniszterelnök-helyettessel közös bejelentésen a magyar tárcavezető arról számolt be, hogy a 2,6 milliárd forintból épülő
50 méteres acélhíd nyitva lesz a személy- és a 3,5 tonna össztömeget meg nem haladó teherforgalom előtt is, emellett a csatlakozó útépítési munkát is elvégzik majd mindkét oldalon.
Kiemelte, hogy a cél ezúttal is a "méltatlan helyzetek és káros hatások megelőzése és felszámolása", a határátlépéshez ugyanis most húsz kilométert kell kerülnie a két közeli település lakosainak.
Rámutatott, hogy 2010-ben huszonhárom helyen volt közúti kapcsolat a két ország határán, de mára ez harmincötre nőtt, és jövő év végéig hat további összeköttetés jön létre:
egy újabb útkapcsolat és kompjárat, illetve egy Duna- és három Ipoly-híd.
A szlovák miniszterelnök-helyettes ugyancsak üdvözölte az újabb összeköttetés megteremtését, s úgy vélekedett, hogy napjainkban különösen meg kell becsülni a békés kapcsolatokat.
"Szilárdan hiszem, hogy közös jövő, békés jövő vár ránk" - közölte.
A SOLTÚT dolgozik a dunántúli város közlekedésének kényelmesebbé tételén.
A Magyarországon eddig még nem használt összetételű aszfaltkeverék felhasználásával kopó-, a magyar szabványoktól eltérő nagy tömörségű bitumen felhasználásával pedig kötőréteget alakítottak ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megbízásából a STRABAG szakemberei Tatabányán az 1-es főút egy szakaszán.