Több jelentős projekten is dolgozik a Scorpio-Trans Kft.
A Scorpio-Trans Kft. kerepesi hulladékkezelő- és hasznosító telepe fontos szerepet tölt be a magyar építőiparban, hiszen saját tulajdonú, évi 350.000 tonna befogadására alkalmas, nem veszélyes hulladékátvevő- és kezelő teleppel, illetve kavicsbányával rendelkezik.
A vállalat specialitása, hogy a beszállított nem veszélyes hulladékokat újra is hasznosítják. Telephelyük elhelyezkedése nagyban megkönnyíti az építési beruházások kivitelezésében résztvevő cégek bontási, illetve építési munkáinak szállítási költségeit.
Benik Józseffel, a Scorpio-Trans Kft. ügyvezető igazgatójával áttekintettük a cég aktualitásait és a jelenlegi, valamint várható kihívásokat.
Az év második felében járva – visszatekintve az elmúlt hónapokra – az építőiparba is begyűrűző nehézségek ellenére kiegyensúlyozottan zajlik a cég működése, a kavicsbánya, valamint a hulladékgazdálkodási tevékenységek tekintetében nem történt nagyobb volumenű változás sem pozitív, sem negatív irányban. „A nem veszélyes hulladékok átvétele, kezelése és hasznosítása jól működik a telephelyünkön, a kavicsbányánkban folyamatos a kevert ásványi nyersanyag kitermelése és elszállítása.”
Természetesen a Scorpio-Trans Kft.-t is negatívan érinti a mindent átszövő áremelkedés. „Ahogyan az alapanyagárak, illetve az üzemanyagárak emelkedése, úgy az energiaárak elszabadulása is jelentősen befolyásolja cégünk működését. Ez legfőképpen az alvállalkozói díjak, illetve a fuvardíjak tekintetében mutatkozik meg azoknál a projekteknél, ahol a korábbi vállalási áron kell a megkezdett projekteket befejezni” – fejtette ki Benik József.
A cég jelentős gépparkkal rendelkezik, ebben tavaly történt jelentős változás, hiszen a gépállomány új, nagy teljesítményű JCB gépekkel gazdagodott. A frissítés nem állt meg, tovább bővült a gépállomány két új JCB munkagéppel, illetve folyamatban van egy Manitou forgózsámolyos emelőgép beszerzése is. „Ettől függetlenül a továbbiakban sem zárkózunk el a fejlesztésektől, új munkagépek beszerzésétől” – tette hozzá az ügyvezető.
A Scorpio- Trans Kft. generálkivitelezéssel is foglalkozik, ezek közül kiemelkednek az ecseri ipari parkban és a Szőlőliget Ökopark területén végzett munkálatok.
„Zöldmezős beruházás keretében az ecseri ipari parkban folytatunk árokburkolási, csapadékvíz-elvezetési, szennyvíz-csatornaépítési, valamint útépítési munkálatokat” - ismertette Benik József.
A Szőlőliget Ökopark területén pedig a B Build&Trade Kft.-vel közösen készülnek a különféle létesítmények a parkon belül. A 2022 januárjában megkezdett 75 férőhelyes óvoda és kétcsoportos bölcsőde építéséről elmondható, az épület már 80%-os készültségi állapotban van.
„Szintén a Szőlőliget Ökopark területén épülő háromszintes, földszint + két emelet szintszámú kereskedelmi és szolgáltató épület szerkezetkész állapotban van, megkezdtük a tetőszerkezet szigetelését és a belső munkálatokat.”
A jövőben induló projektekre kitérve az ügyvezető elmondta,
egy - a Szőlőligethez hasonló volumenű - lakópark teljes úthálózatának, közmű és csatorna kiépítésének feladatát is elnyerhetik.
A várható kihívásokat érintve Benik József számít az ismét erősödő COVID-19 járvány miatti esetleges munkaerő kiesésekre, amelyek befolyásolhatják a jelenleg futó és a jövőben induló projektjeiket.
Hamarabb épül fel a vártnál a BYD-gyár, 2025 második felében legurul az első autó a gyártósorról. Szegedtől Ceglédig fejlesztések várhatóak a MÁV 140-es vasútvonalán, a röszkei határátkelő pedig kínai hitelből válik a schengeni térség legjelentősebb szárazföldi határátlépő pontjává. Bővítik a közműszolgáltatásokat, lakóövezetet alakítanak ki és végül, de nem utolsósorban Szeged hídjait is fejlesztik.
A Főmterv, az ÉKM, a KIM, a BME, a CÉH és a Market képviselői beszélgettek a podcast speciális adásában.