2025.06.12, Csütörtök
2027 után léphet a 21. századba a Nagykörút
BKK

2027 után léphet a 21. századba a Nagykörút

magyarepítok.hu, TED

2025.06.11. 07:00 - Móré Levente

Kiírta a BKK a Nagykörút fejlesztésének legfontosabb lépcsőjeként a „bringasztráda” tervezésének pályázatát.

Hirdetés

Mi is megírtuk februárban, hogy a BKK Budapesti Közlekedési Központ meghirdette a budapesti Nagykörút átfogó fejlesztését, amelynek társadalmi egyeztetését követően most közbeszerzési eljárás keretében, 650 napos tervezésre írtak ki pályázatot. Elindulhat tehát a munka, amelynek eredményeként a főváros egyik legfontosabb útvonala friss közlekedési rendszerrel, gyalogosokat, közösségi közlekedést és kerékpárosokat előnyben részesítő működéssel átléphet egy újabb korszakhatárt.

Bekerülhet a 21. századi élhető városokra jellemző, koncepciózus köztereinek sorába.

 

Nyugatitól a Borárosig újragondolt infrastruktúra

2025. július 7-ig várják az ajánlatokat a tervezésre, ahol a nyertes feladata lesz a Nagykörút öt különböző igényű és állapotú szakaszának újragondolása.

  • 1. szakasz: Nyugati tér - Király utca
  • 2. szakasz: Király utca – Rákóczi út
  • 3. szakasz: Rákóczi út – Corvin-negyed
  • 4. szakasz: Corvin-negyed csomópont
  • 5. szakasz: Corvin-negyed – Boráros tér

 

forrás: BKK

 

Teljes keresztmetszetében áttervezhetik a Körutat

A Nagykörúti „bringasztráda” célja, hogy a közterület minőségi javítása mellett minden korosztályú és tapasztalati szintű ember számára vonzó, biztonságos kerékpározást biztosítson a főváros kiemelt útvonalán. Emellett fontos eredményként elő kell segítenie az akadálymentes gyalogos közlekedést a Nagykörút mentén, a mellékutcák torkolatában és a gyalogátkelőhelyeken is. Kiemelt fővárosi helyszín lévén a tervezés szerves részét képezi a megalapozó részvételiségi feladatok ellátása, valamint a tervezés és kivitelezés folyamatához, mérföldköveihez kapcsolódó kommunikáció is.

A fenti útszakaszok teljes keresztmetszetének – villamos infrastruktúra kivételével – átalakítása, minőségi felújításának módja a tervező feladata,

ahol épített megoldással elválasztott, irányhelyes kerékpársáv (vagy kerékpárút) létrehozása is szükséges teljeskörű, minden szükséges szakágra kiterjedő vázlatterv, engedélyezési és kiviteli terv szinten is. Természetesen a nyertes kell, hogy vállalja a tenderdokumentáció elkészítését, az építéshez szükséges engedélyek, jóváhagyások megszerzését is – külön-külön szakaszonként.

 

Megszűnhetnek a nyilvános illemhelyek

Opcionális munkarészként a BKK javaslatot vár a tervezőktől az 1. és 2. szakasz tervezési helyszínén található szuterén illemhelyek felszámolására.

A tervezési területen található maximum négy szuterén illemhely megszüntetésének lehetőségét a megrendelő a továbbiakban még vizsgálja, de a nyertesnek ki kell dolgoznia az illemhelyek eltömedékelésére készítendő kiviteli terveket, az ehhez szükséges minden szakági jóváhagyással.

 

Főbb mennyiségek

A teljes tervezési szakasz hossza kb. 3,7 km, a tervezési terület nagysága pedig kb. 62250 m2.

  • 1. szakasz (Nyugati tér - Király utca): 16250 m2 járda, zöldfelület (köztér): 0,99 km
  • 2. szakasz (Király utca - Rákóczi út): 13280 m2 járda, zöldfelület (köztér): 0,85 km
  • 3. szakasz (Rákóczi út - Corvin negyed): 20777 m2 járda, zöldfelület (köztér): 1,15 km
  • 4. szakasz (Corvin negyed): 6514 m2 járda, zöldfelület (köztér): 0,26 km
  • 5. szakasz (Corvin negyed - Boráros tér): 5429 m2 járda, zöldfelület (köztér): 0,45 km

A megrendelő BKK minden szakasz vonatkozásában az alábbi munkarészekre/területekre külön-külön tenderdokumentáció szállítását írja elő:

  • járdafelület és zöldsáv / berendezési sáv
  • bringasztráda (amely tartalmazza a multifunkcionális sávot a parkolás, áruszállítás, kerékpártárolás stb. számára; illetve a forgalmi sávot)
  • közvilágítás

 

ÚtépítésBKKNagykörúttervezéskerékpárút

Hírlevél

Hirdetés